17/08/2016

Nieuwsmerken van Mediahuis steunen Rode Kruis

Het Rode Kruis lanceert deze maand de Missing Type sensibiliseringscampagne om nieuwe bloeddonoren te zoeken. De kranten van Mediahuis steunen de actie. Het idee achter de campagne: er zijn drie bloedgroepen: A, B en O. Om levens te redden heeft het Rode Kruis voldoende bloeddonoren in de drie categorieën nodig. Is er een tekort in een van de groepen, dan ontstaat er een probleem. Om dit tekort te symboliseren, werd aan bekende merken gevraagd om één of meerdere dagen de letters A, B en O uit hun naam weg te laten en op die manier hun klanten te sensibiliseren. De Standaard, Gazet van Antwerpen, Het Belang van Limburg en Het Nieuwsblad/De Gentenaar steunen de Missing Type campagne en laten op dinsdag 16 augustus de betreffende letters weg uit de hoofding van de papieren kranten. Verder zal in de kranten een volledig artikel zonder de letters A, B en O verschijnen. Het artikel zal hierdoor onleesbaar worden en op die manier de onmisbaarheid van A, B en O illustreren.

Alle nieuws