Nieuws

01/06/2016

Mediahuis en Jani TV slaan handen in elkaar

Mediahuis en Vlaanderens bekendste stylist Jani Kazaltzis gaan samenwerken. Mediahuis verzorgt voortaan het inhoudelijke aspect en de verdere groei van het online feel good contentplatform Jani TV. Mediahuis Connect neemt als regie de commercialisering van Jani TV voor haar rekening. Bovendien zal Jani, naast zijn VIER- en VIJF-programma’s, exclusief voor Mediahuis en haar titels, digitale video formats gaan ontwikkelen.

01/06/2016

dS Nieuws, helemaal vernieuwd

dS Nieuws is de gratis nieuwsapp van De Standaard, met snel en betrouwbaar nieuws op elk moment van de dag. Zopas werd een grote update van dS Nieuws gelanceerd. Wat is er nieuw?
  • De app is overzichtelijker, laadt sneller en is betrouwbaar in gebruik.
  • Al het nieuws uit binnen- of buitenland op een rijtje? Blader tussen de verschillende themakanalen.
  • Stel in ‘Mijn Nieuws’ je persoonlijk nieuwskanaal samen en volg de onderwerpen die je interesseren.
  • Krijg snel een overzicht van de meest gelezen artikels.

Ontdek ds Nieuws op http://www.standaard.be/dsnieuwsupdate (en laat een positieve beoordeling achter in de iTunes Store of Google Play Store!)

03/05/2016

Mediahuis Connect en Mercedes-Benz gaan voor 360°

Zaterdag 23 april lanceert  De Standaard met de nieuwe app dS360 haar eerste virtual reality video-aanbod. De journalistiek van De Standaard wordt op die manier vertaald in een 360° beleving: een haast tastbare reconstructie van de aanslagen in Brussel, de sfeer van een kolkende Ghelamco Arena, een intiem concert van dEUS in de Bourla of een testrit met de nieuwe Mercedes E.

Naast de lancering van de app verdeelt De Standaard op zaterdag 23 april ook 130.000 gratis cardboard VR-brillen bij de krant en maakt het hiermee virtual reality toegankelijker dan ooit. Commerciële partner in dit verhaal is Mercedes-Benz die meteen de 360°-primeur wegkaapt. Naar aanleiding van de lancering van de nieuwe E-klasse creëerde Mediahuis Connect een VR video die de kijker letterlijk laat ervaren hoe het voelt om de zelfrijdende Mercedes-Benz te ‘besturen’. De Mercedes-Benz VR-video wordt toegevoegd aan een reeks van redactionele items die via de dS360 app kunnen bekeken worden.

Kris Coumans, Marketing Manager Mercedes Benz: “Het is fantastisch dat Mediahuis via De Standaard aan meer dan 130.000 lezers de kans geeft om virtual reality live te ervaren. Net op het ogenblik dat wij de nieuwe E-Klasse, ons Masterpiece of Intelligence, lanceren. Voor ons is dit het geknipte moment om het technologisch leadership van Mercedes-Benz te onderlijnen en samen met Mediahuis Connect dit indrukwekkende VR project op te zetten.”

Peter Verrept, Business Development Manager Video Mediahuis Connect: “Vanuit Mediahuis Connect zetten we volop in op relevante en innovatieve advertising toepassingen die een meerwaarde creëren voor onze adverteerders. Ook ons audiovisueel aanbod met sterke eigen producties evolueert razendsnel. Virtual reality is hierbij het neusje van de zalm en zorgt voor een nóg sterkere connectie met de consument, die met volle aandacht als het ware helemaal wordt ondergedompeld in het merk.”

Ilse Baele, Sales Manager Mediahuis Connect: “De Mercedes-Benz VR-video is het perfecte voorbeeld van een sterke samenwerking tussen alle betrokken partijen: de adverteerder Mercedes-Benz, ZenithOptimedia als mediabureau, BBDO als creatief bureau, technische partner Yondr, de in-house videoredactie van Mediahuis en uiteraard de redactie van De Standaard. Virtual reality is een nieuwe technologie die alle kansen biedt voor het creëren van impactvolle campagnes, zeker binnen de kwalitatieve context van onze nieuwsmerken. Vanuit Mediahuis Connect  zien we het als onze taak om deze technologie toegankelijk te maken voor de adverteerder.”

De dS360 app is vanaf zaterdag 23 april gratis te downloaden voor Android en iOs. De app kan op zichzelf gebruikt worden door de smartphone te bewegen, of door gebruik te maken van een ‘cardboard virtual reality viewer’.  Lezers van De Standaard krijgen een VR cardboard bril op zaterdag 23 april als geschenk bij hun krant.

13/04/2016

De Standaard wint brons op de Benelux Event Awards

Het Grootste Licht van De Standaard, de grootse quiz voor jongeren georganiseerd door de krant, heeft gisteren brons gewonnen tijdens de uitreiking van de Benelux Event Awards (BEA). De Standaard haalt daarmee de eerste BEA ooit binnen voor Mediahuis.

Het Grootste Licht van De Standaard was samen met 20 andere evenementen genomineerd voor de award. De quiz, die de krant samen met eventbureau CityCubes-Next Level organiseert, verkeerde in het gezelschap van onder meer de viering van 200 jaar Slag van Waterloo, het extravagante feest voor 160 jaar Katoen Natie en de lancering van de nieuwe Volvo XC90.

29/02/2016

Google innovatiefonds: Mediahuis valt in de prijzen

Digital Reader Engagement, een gemeenschappelijk project van Mediahuis en Twipe, is door Google geselecteerd als een van de winnaars van het Digital News Initiative fonds. Met dit fonds wil Google vernieuwende initiatieven uit de mediasector steunen.

Het Digital Reader Engagement project van Mediahuis en Twipe wil onderzoeken in hoeverre de nieuwsconsument zich betrokken voelt bij wat hij leest in de digitale kranten. De inzichten die op deze manier verworven worden, moeten de redacties in staat stellen nog betere kranten te maken en de betrokkenheid van de lezer te vergroten.

 Met de financiële middelen die Google ter beschikking stelt, zal Twipe een nieuwe Engagement Insights module ontwikkelen die vervolgens wordt uitgerold over de verschillende redacties van Mediahuis. Het Digital Reader Engagement project bouwt voort op het Digital Reader Engagement onderzoek dat in 2015 werd uitgevoerd door Twipe, Mediahuis, iMinds en de KU Leuven.

25/02/2016

Mediahuis zet in 2015 goede resultaten neer

Mediahuis kon in 2015 de vruchten plukken van de sterke en efficiënte organisatie die in 2014 werd gebouwd. In combinatie met goede resultaten op zowel de lezers- als de adverteerders-markt, en met een verdere digitale groei, gaf dit aanleiding tot een positief bedrijfsresultaat.

2015 was het eerste volledige jaar na het voltrekken van de fusie en de grote reorganisatie in 2014. De omzet steeg met 38% naar 403,5 mio euro. De geconsolideerde operationele cashflow (REBITDA) verdubbelde bijna (+ 91%) tot 61,6 mio euro. De resultaatsverbetering van de Belgische activiteiten van Mediahuis dragen 37% bij in de totale groei. Het Nederlandse NRC, verworven in februari 2015, is voor 63% verantwoordelijk voor deze groei.

Ceo Gert Ysebaert: “We hadden bij de start van Mediahuis in november 2013 drie ambitieuze doelstellingen: een financieel gezond bedrijf zijn, de toekomst van al onze nieuwsmerken veiligstellen en digitaal groeien. Vandaag mogen we stellen dat we in onze opdracht geslaagd zijn.”

Lees hier het volledige persbericht.

 

 

08/02/2016

Mediahuis Connect: geen commerciële boodschappen rond gevoelige videocontent

Mediahuis Connect ontwikkelde recent een tool waarmee het proactief gevoelige videocontent vrijwaart van commerciële boodschappen. Adverteerders krijgen hierdoor de garantie dat hun boodschap en bijgevolg het dna van hun merk, niet aan deze soms uiterst delicate nieuwsbeelden wordt gelinkt.

Onlangs nam de Mediahuis videoredactie een nieuwe redactietool in gebruik die redacteurs toelaat om proactief, delicate en soms ontstellende nieuwsbeelden, in de redactiesoftware aan te vinken als ‘gevoelige content’. Hierdoor worden deze beelden gevrijwaard van enige verdere commercialisering.

Patrick Saliën, hoofd van de Mediahuis videoredactie : “Kwaliteit is onze absolute prioriteit. Het is zowel naar lezer als adverteerder toe een fout signaal wanneer je schokkende en soms gruwelijke nieuwsbeelden zou gaan linken aan een commerciële boodschap. De nieuwe tool laat ons toe om hierop te anticiperen en bepaalde content, denk aan expliciete oorlogsbeelden of beelden van ernstige verkeersongevallen, omwille van hun delicate karakter meteen uit te sluiten van pre- en post-rolls.”

Peter Verrept, Business Development Manager Video Mediahuis Connect: “Met de ontwikkeling van deze nieuwe tool komen we tegemoet aan de bezorgdheid van adverteerders en mediabureaus die hun online videocampagnes niet graag terecht zien komen in een uiterst gevoelige context. Wij garanderen hen vandaag niet alleen een kwalitatieve omgeving maar ook een context die niet ingaat tegen het dna van hun merk. We willen een absolute meerwaarde bieden aan de campagnes van onze partners, zowel wat branding als sales activatie betreft.”

Als grootste Belgische online traffic provider is Mediahuis Connect elke maand goed voor 18 miljoen video views via de sites standaard.be, nieuwsblad.be, gva.be, hbvl.be, vier.be, vijf.be en l’avenir.net. Samen met partner SBS Belgium, zet Mediahuis Connect op die manier het grootste lokale video-aanbod in de markt, goed voor een totaal vermarktbaar volume van meer dan 40 miljoen views per maand.

21/01/2016

Het Nieuwsblad presenteert: Het Gemeenterapport

In 2012 waren er gemeenteraadsverkiezingen. Dat is dik drie jaar geleden en dus zitten we halfweg de legislatuur. Hoog tijd om de balans op te maken.
Daarom legt Het Nieuwsblad een jaar lang het werk van elk gemeentebestuur onder de loep.

Vanaf dinsdag 26 januari brengt de krant een week lang alles over elke burgemeester en elk gemeentebestuur in Het Gemeenterapport.

De reeks wordt ondersteund met een mediacampagne op radio en tv, in magazines, online en op de verkooppunten.

21/01/2016

Mediahuis Connect en SBS zetten samen in op video

Mediahuis Connect, de interne mediaregie van Mediahuis, zet zwaar in op video en doet dit in nauwe samenwerking met SBS Belgium. Met een totaal vermarktbaar volume van meer dan 40 miljoen videoviews per maand commercialiseren SBS en Mediahuis Connect voortaan samen het grootste lokale video-aanbod van België. Dit zowel via de websites van VIER en VIJF als via de websites van De Standaard, Het Nieuwsblad, Het Belang van Limburg en Gazet van Antwerpen.

Mediahuis Connect en SBS Belgium vormen vanaf maart een nog sterkere tandem door een gemeenschappelijk online entertainment- en nieuws-videoaanbod in de markt te zetten dat pre-, mid-, post-rolls en in-content banners van adverteerders volgens eenzelfde salesaanpak aanbiedt. Campagnes die zowel een tv- als online videoluik bevatten zullen worden beheerd door het salesteam van SBS Belgium. Mediahuis Connect is het vaste aanspreekpunt voor puur online videocampagnes die zowel op de sites van Mediahuis als SBS kunnen lopen.

Beide partners zetten ten volle in op de kwaliteit en betrouwbaarheid van de context waarin de video-advertising verschijnt. Zo zal online videocontent die te gevoelig is om advertising aan te koppelen, via een nieuwe tool door de nieuwsredacteurs zelf uitgesloten worden van commercialisatie. Op die manier kunnen adverteerders er zeker van zijn dat hun campagnes terechtkomen in een kwalitatieve omgeving die niet ingaat tegen het dna van hun merk.

21/01/2016

Gazet van Antwerpen presenteert: Generatie 2018

Zaterdag 23 januari start in Gazet van Antwerpen het redactioneel dossier Generatie 2018 – De stem van jong Antwerpen. Welke toekomst kiezen de Antwerpenaren die in 2018 voor het eerst naar de stembus mogen? Voelen ze zich thuis in hun buurt en veilig in hun stad? Zijn ze fier dat ze van hier zijn, wat loopt er volgens hen mis en welke partijen vertrouwen ze om oplossingen te zoeken? Een reeks om niet te missen!