Nieuws

08/02/2016

Mediahuis Connect: geen commerciële boodschappen rond gevoelige videocontent

Mediahuis Connect ontwikkelde recent een tool waarmee het proactief gevoelige videocontent vrijwaart van commerciële boodschappen. Adverteerders krijgen hierdoor de garantie dat hun boodschap en bijgevolg het dna van hun merk, niet aan deze soms uiterst delicate nieuwsbeelden wordt gelinkt.

Onlangs nam de Mediahuis videoredactie een nieuwe redactietool in gebruik die redacteurs toelaat om proactief, delicate en soms ontstellende nieuwsbeelden, in de redactiesoftware aan te vinken als ‘gevoelige content’. Hierdoor worden deze beelden gevrijwaard van enige verdere commercialisering.

Patrick Saliën, hoofd van de Mediahuis videoredactie : “Kwaliteit is onze absolute prioriteit. Het is zowel naar lezer als adverteerder toe een fout signaal wanneer je schokkende en soms gruwelijke nieuwsbeelden zou gaan linken aan een commerciële boodschap. De nieuwe tool laat ons toe om hierop te anticiperen en bepaalde content, denk aan expliciete oorlogsbeelden of beelden van ernstige verkeersongevallen, omwille van hun delicate karakter meteen uit te sluiten van pre- en post-rolls.”

Peter Verrept, Business Development Manager Video Mediahuis Connect: “Met de ontwikkeling van deze nieuwe tool komen we tegemoet aan de bezorgdheid van adverteerders en mediabureaus die hun online videocampagnes niet graag terecht zien komen in een uiterst gevoelige context. Wij garanderen hen vandaag niet alleen een kwalitatieve omgeving maar ook een context die niet ingaat tegen het dna van hun merk. We willen een absolute meerwaarde bieden aan de campagnes van onze partners, zowel wat branding als sales activatie betreft.”

Als grootste Belgische online traffic provider is Mediahuis Connect elke maand goed voor 18 miljoen video views via de sites standaard.be, nieuwsblad.be, gva.be, hbvl.be, vier.be, vijf.be en l’avenir.net. Samen met partner SBS Belgium, zet Mediahuis Connect op die manier het grootste lokale video-aanbod in de markt, goed voor een totaal vermarktbaar volume van meer dan 40 miljoen views per maand.

21/01/2016

Het Nieuwsblad presenteert: Het Gemeenterapport

In 2012 waren er gemeenteraadsverkiezingen. Dat is dik drie jaar geleden en dus zitten we halfweg de legislatuur. Hoog tijd om de balans op te maken.
Daarom legt Het Nieuwsblad een jaar lang het werk van elk gemeentebestuur onder de loep.

Vanaf dinsdag 26 januari brengt de krant een week lang alles over elke burgemeester en elk gemeentebestuur in Het Gemeenterapport.

De reeks wordt ondersteund met een mediacampagne op radio en tv, in magazines, online en op de verkooppunten.

21/01/2016

Mediahuis Connect en SBS zetten samen in op video

Mediahuis Connect, de interne mediaregie van Mediahuis, zet zwaar in op video en doet dit in nauwe samenwerking met SBS Belgium. Met een totaal vermarktbaar volume van meer dan 40 miljoen videoviews per maand commercialiseren SBS en Mediahuis Connect voortaan samen het grootste lokale video-aanbod van België. Dit zowel via de websites van VIER en VIJF als via de websites van De Standaard, Het Nieuwsblad, Het Belang van Limburg en Gazet van Antwerpen.

Mediahuis Connect en SBS Belgium vormen vanaf maart een nog sterkere tandem door een gemeenschappelijk online entertainment- en nieuws-videoaanbod in de markt te zetten dat pre-, mid-, post-rolls en in-content banners van adverteerders volgens eenzelfde salesaanpak aanbiedt. Campagnes die zowel een tv- als online videoluik bevatten zullen worden beheerd door het salesteam van SBS Belgium. Mediahuis Connect is het vaste aanspreekpunt voor puur online videocampagnes die zowel op de sites van Mediahuis als SBS kunnen lopen.

Beide partners zetten ten volle in op de kwaliteit en betrouwbaarheid van de context waarin de video-advertising verschijnt. Zo zal online videocontent die te gevoelig is om advertising aan te koppelen, via een nieuwe tool door de nieuwsredacteurs zelf uitgesloten worden van commercialisatie. Op die manier kunnen adverteerders er zeker van zijn dat hun campagnes terechtkomen in een kwalitatieve omgeving die niet ingaat tegen het dna van hun merk.

21/01/2016

Gazet van Antwerpen presenteert: Generatie 2018

Zaterdag 23 januari start in Gazet van Antwerpen het redactioneel dossier Generatie 2018 – De stem van jong Antwerpen. Welke toekomst kiezen de Antwerpenaren die in 2018 voor het eerst naar de stembus mogen? Voelen ze zich thuis in hun buurt en veilig in hun stad? Zijn ze fier dat ze van hier zijn, wat loopt er volgens hen mis en welke partijen vertrouwen ze om oplossingen te zoeken? Een reeks om niet te missen!

28/12/2015

Steven Van Belleghem te gast bij Mediahuis

Steven Van Belleghem was te gast bij Mediahuis voor drie boeiende sessies over klantenrelaties in de digitale wereld. Samen met Griet Ducatteeuw, directeur lezersmarkt van Mediahuis, gaf hij zijn visie op de manier waarop bedrijven, en meer bepaald mediabedrijven, anno 2016 naar de verwachtingen van de consument moeten kijken. Een van de voornaamste lessen uit het betoog van Van Belleghem en Ducatteeuw: technologie zal de komende jaren almaar belangrijker blijven worden. Maar technologie kan pas werken in een gezonde symbiose met menselijke creativiteit en emoties.

 

19/11/2015

Mediahuis verdiept zich in digitale mediaconsumptie

Caspar van Rhijn, directeur digitale strategie van Mediahuis, en Thierry Geerts, country manager van Google Belgium, gaven een boeiende presentatie over digitale mediaconsumptie.

Meer dan 800 medewerkers van Mediahuis woonden de presentatie bij. De sprekers lieten hun licht schijnen over het consumptiegedrag van de nieuwe mediagebruiker: de transformatie van papier naar multimediaal, de rol van sociale media, de impact van mobiel en de snelle vlucht van online video.

 

02/11/2015

Gazet van Antwerpen zoekt Het Grootste Clubhart

Gazet van Antwerpen draagt alle sportclubs in de regio een warm hart toe. Daarom gaat de krant vanaf vandaag op zoek naar Het Grootste Clubhart: de materiaalman, de kantinevrouw, de voorzitter, de speler of de trouwste supporter met een enorm groot hart voor zijn of haar club. De sportclubs krijgen de kans om hun Clubhart in de bloemetjes zetten en kunnen zo tot 5.000 euro winnen. Want Gazet van Antwerpen weet: de sportclub doen draaien, dat is een sport op zich! Wie verdient dus eeuwige roem, wordt de absolute stemmenkampioen en kroont zich tot hét grootste Clubhart?

Ook op de redactie van Gazet van Antwerpen leeft regiosport meer dan ooit. Vanaf maandag 2 november wordt gestart met een driedelige bijlagereeks in het regiosportkatern (telkens op maandag). Het clubleven in de regio wordt belicht met knap geïllustreerde verhalen, portretten en interviews. Wie zijn de grootste sporttalenten, en wat met subsidies, budgetten en infrastructuur? De videoredactie maakt enkele mooie portretten van grote Antwerpse sporters die teruggaan naar de clubs waar het voor hen ooit begon: Cisse Severeyns, Tia Hellebaut, Marieke Vervoort e.a.

21/10/2015

Het Belang van Limburg pakt uit met nieuwe app voor smartphone

Het Belang van Limburg lanceert een nieuwe applicatie voor smartphone. Hiermee kan je de krant op alle smartphones volledig doorbladeren. Je hoeft niet te klikken, enkel scrollen. Wim Staelens, digitaal manager van Het Belang van Limburg: “De uitdaging bestond er vooral in om een methode te vinden om onze artikels aan te passen aan de verschillende formaten van de verschillende smartphones op de markt. Maar de ervaring die we met de ontwikkeling van onze tabletkrant hebben opgedaan, heeft ons goed op weg geholpen.”

Je kan Het Belang van Limburg nu gemakkelijker lezen op je smartphone door het betere leescomfort én je kan eenvoudig wisselen van rubriek. Bovendien krijg je een handig overzicht van de belangrijkste artikels van de dag en kan je bij elke rubriek de hoofdtitels terugvinden (nieuws, regio, sport en hbvl2).

De voornaamste troeven op een rij:

  • Je kan in de vernieuwde digitale krant gemakkelijk navigeren tussen de rubrieken, via de knoppen bovenaan.
  • Per rubriek krijg je een duidelijk overzicht van de belangrijkste artikels.
  • Met de handige ‘Terug’ knop kom je opnieuw op de overzichtspagina.
  • De rustige bladspiegel en de aantrekkelijke opmaak zorgen voor een optimaal leescomfort.
  • De vernieuwde krant werd verrijkt met extra foto’s en video’s.
  • Terugschakelen naar de pdf-versie kan via het instellingen-menu.

De nieuwe app is beschikbaar voor iOS en Android.

14/10/2015

Mediahuis lanceert De Academie

De Academie is een leeromgeving waar alle medewerkers van Mediahuis zich voorbereiden op de toekomst van ons vak en ons bedrijf. De digitale evolutie van de mediawereld is een van de centrale topics van dit project.

De digitalisering van de samenleving zit in een stroomversnelling en heeft een enorme impact op de evolutie van de mediawereld en de toekomst van Mediahuis. Onze printmedia blijven belangrijk en houden onze aandacht. Maar de groei van onze digitale producten bewijst dat de digitale trein op kruissnelheid komt. En dat heel onze organisatie en elke medewerker klaar moet zijn voor een nieuwe, digitale toekomst.
Om het belang van digitaal te onderstrepen, organiseert De Academie de komende maanden vijf open sessies. Medewerkers van Mediahuis en externe experts geven hier hun visie op de digitale ontwikkelingen in de media. Op 9 en 12 oktober werd de spits afgebeten door Gert Ysebaert, CEO van Mediahuis, en Peter Hinssen, internationaal gerenommeerd technologie-ondernemer en auteur.

14/10/2015

Mediahuis geeft startschot voor bpost bank trofee

In de gebouwen van Mediahuis in Antwerpen werd het nieuwe seizoen van de bpost bank trofee voorgesteld. Met deze presentatie werd de sterke band tussen het veldrijden en de kranten Gazet van Antwerpen en Het Nieuwsblad extra onderstreept.

De bpost bank trofee 2015-2016 pakt dit jaar uit met acht topcrossen en wordt gegarandeerd opnieuw een hoogtepunt in het sportaanbod voor het winterseizoen.