Nieuws

27/02/2015

Het Nieuwsblad lanceert Vrouw en Koers

De belangstelling van vrouwen voor de racefiets groeit enorm. En ook het vrouwenwielrennen is aan stevige upgrading toe. Het Nieuwsblad pakt daarom uit met de nieuwe rubriek Vrouw en Koers, die onderdak krijgt op de pagina’s en op de website van Sportwereld.be.

Vrouw en Koers is in de eerste plaats berichtgeving over het vrouwenwielrennen. Boegbeelden van Vrouw en Koers worden nationaal kampioen Jolien D’hoore en de internationale vedette Marianne Vos. Beiden zullen regelmatig een column/advies schrijven. Daarnaast is er  wielercoach Paul Van den Bosch die regelmatig adviezen zal geven over fietsen, voeding en training. Een reeks vrouwelijke BV’s verklaren hun liefde voor de racefiets en de redactie fietst ook heel Vlaanderen af op zoek naar alle vrouwelijke wielerclubs.

Net zoals in het mannenwielrennen opent Het Nieuwsblad het wielerseizoen met een ‘parlement’ van gewezen vrouwelijke renners en verkent de voormalige kampioene Sofie De Vuyst met videocamera de parcoursen van de topklassiekers in het vrouwenwielrennen.

In het najaar plant Het Nieuwsblad nog een mooi initiatief. De krant ambieert in de omgeving van Gent het grootste vrouwelijke wielerpeloton ooit aan de start te brengen van een cyclotocht voor wielertoeristen.

Vrouwen en koers op www.nieuwsblad.be/vrouwenkoers en voortaan ook veel nadrukkelijker op de krantenpagina’s van Sportwereld.

07/01/2015

Nederlandse mededingingsautoriteit geeft groen licht voor overname NRC door Mediahuis

De Autoriteit Consument en Markt (ACM) heeft de voorgenomen overname goedgekeurd van NRC Media Holding door Mediahuis Nederland BV, dochtervennootschap van het Belgische Mediahuis. De ACM heeft na onderzoek vastgesteld dat de overname geen belemmering vormt voor de vrije concurrentie op de Nederlandse mediamarkt.
Met deze goedkeuring neemt Mediahuis een nieuwe belangrijke horde. De voorgenomen overname is nu nog onderworpen aan het advies van de ondernemingsraad/redactieraad van NRC Media waarvoor de procedure momenteel loopt.
NRC is uitgever van de avondkrant NRC Handelsblad, het ochtendblad nrc.next, nrc.nl en verschillende webwinkels en apps.

09/12/2014

Het Belang van Limburg 135 jaar

Op een gemiddelde dag lezen zo’n 370.000 mensen de papieren versie van Het Belang van Limburg, nog eens 20.000 lezen de krant op tablet of pc en om en bij de 200.000 surfers kiezen voor de website HBVL.be. Opgeteld zijn dat bijna 600.000 lezerscontacten die Het Belang van Limburg dagelijks registreert. Nooit eerder in de geschiedenis van de krant telde Het Belang van Limburg zoveel lezers. Uiteraard zitten hier dubbellezers tussen, mensen die ’s ochtends de krant lezen en doorheen de dag meermaals de website raadplegen. Maar toch blijven het fenomenale cijfers. Zeker als we ze in het perspectief plaatsen van de 850.000 inwoners die de provincie Limburg telt. Straffe cijfers die duiden op de warme band tussen de krant en haar lezers. En een mooi cadeau voor de krant die op 6 december 2014 haar 135 jarig bestaan viert.

04/12/2014

Mediahuis neemt NRC over

Mediahuis Nederland en Lux Media, waarvan de Nederlandse investeringsmaatschappij Egeria grootaandeelhouder is, hebben een akkoord bereikt over de overname van NRC Media Holding, NRC Media en NRC Lux (samen NRC).

Mediahuis Nederland is een dochtervennootschap van het Belgische Mediahuis, waarin tevens een minderheidsparticipatie zal worden genomen door Stichting Democratie en Media en Vereniging Veronica.

De voorgenomen overname is onderworpen aan de goedkeuring van de Nederlandse mededingingsautoriteit (ACM) en het advies van de Ondernemingsraad van NRC. Ook zal de redactieraad van NRC in de gelegenheid worden gesteld zijn zienswijze ten aanzien van de voorgenomen overname kenbaar te maken.

NRC en Mediahuis delen de overtuiging dat onafhankelijke journalistiek een belangrijke meerwaarde levert aan de democratische samenleving. Gert Ysebaert, CEO van Mediahuis: “Wij zijn trots dat NRC deel zal uitmaken van Mediahuis. NRC Handelsblad en NRC Next zijn sterke titels die staan voor uitstekende en genuanceerde journalistiek. Wij kijken uit naar een vruchtbare en inspirerende samenwerking met onze nieuwe Nederlandse collega’s.”

De acquisitie van NRC sluit aan bij de toekomststrategie van Mediahuis.
Gert Ysebaert: “Deze beoogde overname is een mijlpaal die ons zal versterken in de verdere journalistieke en digitale ontwikkeling van onze nieuwsmerken. Met Stichting Democratie en Media en Vereniging Veronica hebben we twee Nederlandse partners gevonden die de maatschappelijke rol van media in het algemeen en NRC in het bijzonder mee wensen te ondersteunen.”

NRC is uitgever van de avondkrant NRC Handelsblad, het ochtendblad nrc.next, nrc.nl en verschillende webwinkels en apps. NRC Media Holding is een jong bedrijf, maar beheert met NRC Handelsblad cultureel erfgoed. De titel is in 1970 ontstaan uit een fusie van het Algemeen Handelsblad (1828) en de Nieuwe Rotterdamsche Courant (1844). NRC Handelsblad en de andere nieuwsmerken van de groep richten zich met kwaliteitsjournalistiek op de Nederlandse beslisser van vandaag en morgen.

09/10/2014

Succesvolle Open Bedrijvendag voor Printing Partners

Coldset Printing Partners Paal-Beringen heeft zondag 5 oktober deelgenomen aan de nationale Open Bedrijvendag. Ruim 7.500 mensen brachten een bezoek aan de drukkerij en werden er uitvoerig geïnformeerd over het volledige productieproces van een krant. De nieuwsmerken van Mediahuis waren prominent aanwezig langs het parcours dat de bezoekers volgden. Bij de uitgang kreeg iedereen een exemplaar van Het Belang van Limburg, De Standaard, Het Nieuwsblad en Gazet van Antwerpen. Buiten het gebouw was er kinderanimatie en konden de mensen iets eten en drinken.

05/09/2014

Check en De Markt

Vanaf zaterdag 6 september presenteren Het Nieuwsblad, Het Belang van Limburg en Gazet van Antwerpen een nieuwe/hernieuwde weekendbijlage. Een handig magazine, boordevol consumentennieuws, praktische informatie voor het hele gezin en leuke uittips. In Het Nieuwsblad heet het magazine Check, in Het Belang van Limburg en Gazet van Antwerpen houden we het bij de vertrouwde naam De Markt.

05/09/2014

Ondernemersplatform Made !n wordt uitgebreid

Het zakelijk platform Made !n brengt gerichte bedrijfsinformatie voor en over de verschillende economische regio’s in Vlaanderen. Na Made !n Limburg en Made !n Kempen werden op 1 september ook Made !n Mechelen en Made !n Oost-Vlaanderen gelanceerd. Made !n Metropool wordt op 16 september omgedoopt in Made !n Antwerpen.

Ontdek de verschillende Made !n’s op:

www.madeinantwerpen.be,

www.madeinlimburg.be

08/07/2014

CPP doet mee aan Open Bedrijvendag

Coldset Printing Partners (CPP) in Paal-Beringen, een van de twee drukkerijen waar de kranten van Mediahuis worden gedrukt, neemt op zondag 5 oktober deel aan Open Bedrijvendag.

Het grote publiek kan onder meer kennismaken met de CTP-afdeling, de drukpersen en de verzending die de volledige dag in bedrijf zullen zijn. In de periode van Open Bedrijvendag wordt op de site een windturbine opgebouwd. Een mooi extraatje voor de bezoekers, die de enorme wieken en de gondel van de windturbine van dichtbij zullen kunnen aanschouwen.

Open Bedrijvendag
Zondag 5 oktober van 10 tot 17 uur
Coldset Printing Partners
Industrieweg 147 – 3583 Paal-Beringen

02/07/2014

Het Nieuwsblad lanceert Après-Tour

Het Nieuwsblad lanceert vanaf zaterdag 5 juli Après-Tour; een digitale avondkrant voor tablet en pc. Elke avond, vanaf 18.45 uur, zal de krant van zaterdag 5 juli tot en met maandag 28 juli de lezers informeren over de voorbije Tourdag.

De digitale Tourkrant grijpt terug naar het verleden waarin de krant Het Volk elke avond na de Tour een krantje op de markt bracht. Een krant die werd verdeeld op kruispunten, aan benzinestations, stations en in restaurants.

Après-Tour is een rijke digitale versie van de krant van weleer. De sportredactie van Het Nieuwsblad koos voor een mix waarin de lezer zowel het wielernieuws van de voorbije rit weervindt, maar stoffeert de tabletkrant ook met puzzels, vraagstukken, cartoons, verhalen.

Blikvangers in Après-Tour worden o.m. het dagelijkse filmpje waarbij we een inkijk hebben in de geheimen van de Lotto-Belisol-ploeg, het audio ritverslag van voormalig radioverslaggever Jos Willems, de analyses van José De Cauwer, de videosamenvatting van de voorbije rit, de wijntips van Alain Bloeykens, het videofragment van een rit uit het verleden.

Après-Tour werkt aanvullend op de dagelijkse Tourkrant, die ook vanaf de start van de Tour in Leeds tot de aankomst in Parijs drie weken lang exclusief deel uitmaakt van het katern Sportwereld.

De digitale krant verschijnt alle dagen, ook tijdens de rustdagen in de Tour én op zondagen. Je vindt de tabletkrant via www.nieuwsblad.be/tourdigitaal.

02/07/2014

Gazet van Antwerpen presenteert Deadline 25/5

Deadline 25/5 is een thriller die speelt tegen de achtergrond van de verkiezingen van 25 mei 2014 (de strijd tussen de burgemeester van ’t Stad en de minister-president van Vlaanderen). Een veelbesproken en dramatisch CO-ongeluk in een basisschool heeft ernstige gevolgen voor het persoonlijk en professioneel leven van Gazet van Antwerpen-journaliste Marianne Smidt en voor het politieke reilen en zeilen in Antwerpen.

De serie Deadline 25/5 loopt parallel op de Antwerpse regionale zender ATV (op zondagavond) en op VTM (op donderdagavond). De hoofdcast bestaat uit Charlotte Vandermeersch, Peter Van den Begin, Koen De Bouw, Ruth Becquart, Peter Thyssen, Warre Borgmans, Dirk Van Dijck en Marc Lauwrys.