De Standaard staat elke dag garant voor heldere, betrouwbare berichtgeving en kwalitatieve journalistiek.

Geef eens ‘journal of record’ in op Wikipedia en u ziet De Standaard prijken naast Le Monde, NRC Handelsblad, El Pais en The New York Times. Dat zijn kranten waarvan de journalistieke kwaliteiten landelijk erkend worden. Al bijna 100 jaar is De Standaard een betrouwbare bron van nieuws, die op een grondige manier diepte en betekenis geeft aan dat nieuws. Maar zoals de baseline ‘Verwacht het Onverwachte’ al doet vermoeden, is er meer. Pel één schil van De Standaard en u ontdekt aangrijpende verhalen, verhelderende standpunten en verrassende beelden. U krijgt ook waar u niet naar op zoek bent, maar waarvan u eveneens niet wist dat het u kon boeien. Dat heet serendipiteit en ook daarom haalt een stuk de krant.

De Standaard vindt u al lang niet meer louter in uw papieren brievenbus, ook in digitale brievenbussen, groot (tablet) en klein (smartphone), steekt een De Standaard. Het ritme van publiceren beperkt zich evenmin tot eenmaal daags. Alle ritmes vloeien door elkaar: van een wekelijks dS Weekblad over een dagelijkse krant en digitale avondeditie tot een realtime mobiele site. Het nieuws staat niet stil, de lezers evenmin, dus blijft De Standaard niet achter. Hij zet hoog in op permanente productontwikkeling en innovatie, in de overtuiging dat De Standaard alleen op deze manier aan wijzigende leesbehoeften kan voldoen.

Al 10 jaar groeit De Standaard onafgebroken, zowel in oplage, lezersbereik als bezoekersaantallen op de site. Lezers hernieuwen hun abonnement in groten getale. Er is maar één reden te bedenken waarom dit merk zo sterk is: De Standaard levert wat hij belooft. En dat is: toonaangevende journalistiek.