Inspiratie

Op zoek naar inspiratie? Lees dan onze blogartikels, bekijk onze beste cases of beluister onze podcasts. Op die manier laten we graag jouw creativiteit stimuleren.

Luistert u al naar onze Afrit 10 podcasts?

Bekijken
Mediahuis 2x genomineerd voor de AMMA 2020-awards

Goed nieuws komt nooit alleen. Dat bewijzen de AMMA nominaties van 2020 alvast. Dit jaar strijden onze collega’s voor gouden medailles in 2 verschillende categorieën. De Standaard dingt mee in de categorie Media Brand of the Year. Mediahuis Brand Studio, Het Nieuwsblad & AXA Belgium doet mee in de categorie ‘Best Use of Native & Content’ met het grootschalig project ‘De Plezantste Gemeente van Vlaanderen’.

Bekijken
Webinar | Wat na Corona?

We zitten ondertussen al enkele weken in ‘ons kot’, al zien we de kier richting buitenwereld elke dag groter worden.
Wat staat er ons te wachten in deze nieuwe wereld? En hoe gaan we hiermee om op het gebied van marketing en communicatie?

Bekijken
Datagedreven adverteren. Hoe gaat dat in zijn werk?

Vorige week spraken we met Hans De Loore en Dirk Vandekerckhove van MH Brand Studio over hoe je native advertising in onzekere tijden inzet. En wat blijkt? Storytelling is enkel sterk mits een goede tone of voice, straffe content, een goed design, interactiviteit en…bereik!

Maar hoe bepaal je als merk dat bereik? Wie behoort eigenlijk tot de doelgroep van jouw campagne en hoe kan je die segmenten zo efficiënt mogelijk bouwen?

Bekijken
Wat is native advertising en hoe optimaal in te zetten in tijden van crisis?

Zo’n vier weken geleden kondigde onze federale regering de eerste maatregelen aan om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. De wereld stond – en staat nog steeds – op zijn kop. Maar na enkele weken valt het ook op hoe sommige merken zo’n crisis als opportuniteit benaderen. Ze hebben ingespeeld op de tijdsgeest, de context en de omgeving om te communiceren of om zich maatschappelijk te engageren. En wat zien we? Sterke merkverhalen!

Bekijken
Mediahuis verbetert viewability van formaten

Mediahuis Advertising blijft inzetten op een optimale gebruikservaring van advertenties voor zowel de adverteerder als de bezoeker. In dat licht voerden we de laatste maanden enkele ingrepen door die een sterk positief effect op de viewability van alle formaten tot resultaat hadden. Lees je even mee?

Bekijken
Wij verdubbelen jouw ruimte! #kooplokaal

De Belgische magazinepers (DPG Media, Roularta, MagAdvertising & Mediahuis) ondersteunt Belgische adverteerders in deze moeilijke tijden door hen extra reclameruimte aan te bieden. Blijven bouwen aan je merk in deze huidige tijden is cruciaal. Een duwtje in de rug ook.

Bekijken
Mediahuis geeft 50 miljoen banners weg aan lokale handelaars.

Mediahuis geeft, samen met IPM, Pebble Media en Skynet, aan de lokale handelaars gratis banners weg op hun websites. Onder de naam “Samen Impact” worden lokale handelszaken, die door de coronacrisis hard getroffen zijn, ondersteund met marketing- en communicatiemiddelen. Want ook in tijden van crisis blijft het belangrijk om te communiceren met je klanten.

Bekijken
From Cold Case to Gold Case – Case films gefileerd

Door de Coronacrisis werd de hoogmis van de reclame, de Cannes Lions, uitgesteld naar oktober 2020. Dat betekent meer tijd voor die broodnodige case film. En toeval of niet, Peter Ampe schreef er een boek over.
Zijn insteek? Een goed idee voor een advertentie krijgt niet altijd de belangstelling die het verdient. Een belangrijke reden hiervoor is een case film die gewoon niet voldoet. Een case film die geen jury kan overtuigen. En een fantastisch idee dat een eenzame dood sterft zonder erkenning.
Peter Ampe, Chief Creative Officer bij Famous Grey, wil daarin verandering brengen en schreef zijn ervaringen, tips en visie neer in het boek ‘From cold case to gold case’.

Mediahuis Advertising ging op gesprek met Peter Ampe en Isabel Van den Broeck, Managing Director bij Creative Belgium.

(lees verder onder de foto)