Inspiratie

Op zoek naar inspiratie? Lees dan onze blogartikels, bekijk onze beste cases of beluister onze podcasts. Op die manier laten we graag jouw creativiteit stimuleren.

Luistert u al naar onze Afrit 10 podcasts?

Bekijken
Wat is native advertising en hoe optimaal in te zetten in tijden van crisis?

Zo’n vier weken geleden kondigde onze federale regering de eerste maatregelen aan om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. De wereld stond – en staat nog steeds – op zijn kop. Maar na enkele weken valt het ook op hoe sommige merken zo’n crisis als opportuniteit benaderen. Ze hebben ingespeeld op de tijdsgeest, de context en de omgeving om te communiceren of om zich maatschappelijk te engageren. En wat zien we? Sterke merkverhalen!

Bekijken
Mediahuis verbetert viewability van formaten

Mediahuis Advertising blijft inzetten op een optimale gebruikservaring van advertenties voor zowel de adverteerder als de bezoeker. In dat licht voerden we de laatste maanden enkele ingrepen door die een sterk positief effect op de viewability van alle formaten tot resultaat hadden. Lees je even mee?

Bekijken
Wij verdubbelen jouw ruimte! #kooplokaal

De Belgische magazinepers (DPG Media, Roularta, MagAdvertising & Mediahuis) ondersteunt Belgische adverteerders in deze moeilijke tijden door hen extra reclameruimte aan te bieden. Blijven bouwen aan je merk in deze huidige tijden is cruciaal. Een duwtje in de rug ook.

Bekijken
Mediahuis geeft 50 miljoen banners weg aan lokale handelaars.

Mediahuis geeft, samen met IPM, Pebble Media en Skynet, aan de lokale handelaars gratis banners weg op hun websites. Onder de naam “Samen Impact” worden lokale handelszaken, die door de coronacrisis hard getroffen zijn, ondersteund met marketing- en communicatiemiddelen. Want ook in tijden van crisis blijft het belangrijk om te communiceren met je klanten.

Bekijken
From Cold Case to Gold Case – Case films gefileerd

Door de Coronacrisis werd de hoogmis van de reclame, de Cannes Lions, uitgesteld naar oktober 2020. Dat betekent meer tijd voor die broodnodige case film. En toeval of niet, Peter Ampe schreef er een boek over.
Zijn insteek? Een goed idee voor een advertentie krijgt niet altijd de belangstelling die het verdient. Een belangrijke reden hiervoor is een case film die gewoon niet voldoet. Een case film die geen jury kan overtuigen. En een fantastisch idee dat een eenzame dood sterft zonder erkenning.
Peter Ampe, Chief Creative Officer bij Famous Grey, wil daarin verandering brengen en schreef zijn ervaringen, tips en visie neer in het boek ‘From cold case to gold case’.

Mediahuis Advertising ging op gesprek met Peter Ampe en Isabel Van den Broeck, Managing Director bij Creative Belgium.

(lees verder onder de foto)

Bekijken
Mediahuis België nu ook gecertificeerd met het Digital Ad Trust label

Na een uitvoerige en geslaagde audit worden de websites van Het Nieuwsblad, De Standaard, Het Belang van Limburg en de Gazet van Antwerpen officieel gecertificeerd met het Digital Ad Trust label. Hiermee wil Mediahuis als regie het vertrouwen van de consument en tussen de verschillende spelers op de advertentiemarkt verder versterken.
Sinds de start van het label, 6 maanden geleden, zijn nu 10 belangrijke nieuwssites gelabeld. De audits voor een tiental anderen loopt.