Inspiratie

Op zoek naar inspiratie? Lees dan onze blogartikels, bekijk onze beste cases of beluister onze podcasts. Op die manier laten we graag jouw creativiteit stimuleren.

Luistert u al naar onze Afrit 10 podcasts?

Bekijken
Premium advertentiecontext: belangrijker dan je denkt

Ooit gehoord van het ‘halo-effect’?
Het halo-effect is het verschijnsel waarbij de aanwezigheid van een bepaalde kwaliteit, bij de waarnemer de suggestie geeft dat andere kwaliteiten ook aanwezig zijn. En wat blijkt? Dit geldt niet alleen voor mensen maar ook voor advertenties! Mediahuis ging op onderzoek met de collega’s van DPG Media.

Bekijken
Goesting, een gloednieuw magazine bij Het Belang van Limburg

Op 22 februari zat het gloednieuw magazine Goesting voor het eerst bij Het Belang van Limburg.

Goesting is een magazine met tips voor genieters, vol ideeën om samen met vrienden en familie te doen. Het nieuwe magazine brengt de beste uittips voor het weekend, verrassende eetadressen, originele uitstapjes en een fiets- of wandelroute in en rond Limburg. Een Limburger die buiten de provincie woont, geeft insidertips om zijn of haar nieuwe stad te ontdekken. Goesting interviewt ook elke week een BV gekoppeld aan de cultuuragenda. Zelfs aan de thuisblijver wordt gedacht, met bingetips en recensies van films, games, boeken en podcasts.

 

Het nieuwe weekendmagazine Goesting verscheen voor het eerst op zaterdag 22 februari en maakt nu wekelijks deel uit van het weekendaanbod van Het Belang van Limburg. De donderdag voorafgaand is Goesting al online beschikbaar via de HBvL-nieuwsapp, gevolgd door een nieuwsbrief op vrijdag.

Goesting neemt in het weekendaanbod van Het Belang van Limburg de plaats in van het TV-magazine Hallo.

Bekijken
MH Brand Studio matcht Coca-Cola Energy met Het Grootste Licht van De Standaard

De straffe jongerenquiz van De Standaard, ‘Het Grootste Licht’, ging deze week van start met de online voorrondes. Gedurende vier weken gaat de krant op zoek naar jongeren tussen de 18 en 25 jaar die beschikken over zowel ‘the brains’ als ‘the balls’ en stuurt ze samen op een 20-daagse rondreis naar Rajasthan.
De liverondes worden gespeeld in drie Vlaamse studentensteden en brengen 2.500 jongeren samen in populaire cultuurhuizen voor een avondje quizzen en entertainment.

MH Brand Studio, de creatieve cel van Mediahuis Advertising, linkte de doelstellingen van Coca-Cola Energy met Het Grootste Licht van De Standaard en werkte met alle partijen een commercieel partnership uit op maat.

Net zoals vorig jaar is Coca-Cola Services trotse partner van het volledige project, ditmaal dus met ‘Coca-Cola Energy’. Via een above-the-line-campagne en slimme merkintegraties surft Coca-Cola Energy mee op de brandexperience en media-aandacht van Het Grootse Licht. Bovendien wordt de doelgroep van Coca-Cola Energy op een laagdrempelige manier bereikt via de quiz en dankzij een mix van actua, muziek en entertainment.

Bekijken
Video rules the internet

Het lijdt geen twijfel dat video anno 2020 heer en meester van het web is geworden. Of je jouw webbrowser nu opent via je laptop of smartphone, de kans dat er ergens een video opduikt is zeer groot. In 2021 zou zelfs 82% van het internetverkeer via video gaan. (1)!

Bekijken
Beter meten = meer weten

Je merkt dat het aantal bezoekers op je website flink gestegen is. Mooi! Maar ook niet meer dan logisch denk je bij jezelf, je hebt immers geïnvesteerd in online marketing. Zo startte je met een wekelijkse e-nieuwsbrief, stelde je een strak social mediaplan op en koos je er voor om online aanwezig te zijn op nieuwssites met een creatieve display advertentie.

Bekijken
Mobile advertising

Nieuws wordt vandaag de dag via een verscheidenheid aan kanalen geconsumeerd. De consument wil eender waar en wanneer de actualiteit kunnen volgen. En dus ook in het week-end, op vakantie en onderweg.

Bekijken
Publidossier

Nog niet zolang geleden werd content marketing gezien als een extra in het communicatieplan of als een voorrecht voor bedrijven met grote marketingbudgetten. Ondertussen is het uitgegroeid tot een must-have in elk mediaplan.  Voor jou als lokale handelaar ontwikkelden we bij Mediahuis 2 content producten op jouw maat, nl. het publidossier en het native dossier