Inspiratie

Op zoek naar inspiratie? Lees dan onze blogartikels, bekijk onze beste cases of beluister onze podcasts. Op die manier laten we graag jouw creativiteit stimuleren.

Luistert u al naar onze Afrit 10 podcasts?

Bekijken
Mediahuis België nu ook gecertificeerd met het Digital Ad Trust label

Na een uitvoerige en geslaagde audit worden de websites van Het Nieuwsblad, De Standaard, Het Belang van Limburg en de Gazet van Antwerpen officieel gecertificeerd met het Digital Ad Trust label. Hiermee wil Mediahuis als regie het vertrouwen van de consument en tussen de verschillende spelers op de advertentiemarkt verder versterken.
Sinds de start van het label, 6 maanden geleden, zijn nu 10 belangrijke nieuwssites gelabeld. De audits voor een tiental anderen loopt.

Bekijken
Premium advertentiecontext: belangrijker dan je denkt

Ooit gehoord van het ‘halo-effect’?
Het halo-effect is het verschijnsel waarbij de aanwezigheid van een bepaalde kwaliteit, bij de waarnemer de suggestie geeft dat andere kwaliteiten ook aanwezig zijn. En wat blijkt? Dit geldt niet alleen voor mensen maar ook voor advertenties! Mediahuis ging op onderzoek met de collega’s van DPG Media.

Bekijken
Goesting, een gloednieuw magazine bij Het Belang van Limburg

Op 22 februari zat het gloednieuw magazine Goesting voor het eerst bij Het Belang van Limburg.

Goesting is een magazine met tips voor genieters, vol ideeën om samen met vrienden en familie te doen. Het nieuwe magazine brengt de beste uittips voor het weekend, verrassende eetadressen, originele uitstapjes en een fiets- of wandelroute in en rond Limburg. Een Limburger die buiten de provincie woont, geeft insidertips om zijn of haar nieuwe stad te ontdekken. Goesting interviewt ook elke week een BV gekoppeld aan de cultuuragenda. Zelfs aan de thuisblijver wordt gedacht, met bingetips en recensies van films, games, boeken en podcasts.

 

Het nieuwe weekendmagazine Goesting verscheen voor het eerst op zaterdag 22 februari en maakt nu wekelijks deel uit van het weekendaanbod van Het Belang van Limburg. De donderdag voorafgaand is Goesting al online beschikbaar via de HBvL-nieuwsapp, gevolgd door een nieuwsbrief op vrijdag.

Goesting neemt in het weekendaanbod van Het Belang van Limburg de plaats in van het TV-magazine Hallo.

Bekijken
MH Brand Studio matcht Coca-Cola Energy met Het Grootste Licht van De Standaard

De straffe jongerenquiz van De Standaard, ‘Het Grootste Licht’, ging deze week van start met de online voorrondes. Gedurende vier weken gaat de krant op zoek naar jongeren tussen de 18 en 25 jaar die beschikken over zowel ‘the brains’ als ‘the balls’ en stuurt ze samen op een 20-daagse rondreis naar Rajasthan.
De liverondes worden gespeeld in drie Vlaamse studentensteden en brengen 2.500 jongeren samen in populaire cultuurhuizen voor een avondje quizzen en entertainment.

MH Brand Studio, de creatieve cel van Mediahuis Advertising, linkte de doelstellingen van Coca-Cola Energy met Het Grootste Licht van De Standaard en werkte met alle partijen een commercieel partnership uit op maat.

Net zoals vorig jaar is Coca-Cola Services trotse partner van het volledige project, ditmaal dus met ‘Coca-Cola Energy’. Via een above-the-line-campagne en slimme merkintegraties surft Coca-Cola Energy mee op de brandexperience en media-aandacht van Het Grootse Licht. Bovendien wordt de doelgroep van Coca-Cola Energy op een laagdrempelige manier bereikt via de quiz en dankzij een mix van actua, muziek en entertainment.

Bekijken
Video rules the internet

Het lijdt geen twijfel dat video anno 2020 heer en meester van het web is geworden. Of je jouw webbrowser nu opent via je laptop of smartphone, de kans dat er ergens een video opduikt is zeer groot. In 2021 zou zelfs 82% van het internetverkeer via video gaan. (1)!