Cristal & Mediahuis Brand Studio verkiezen hét Limburgse Icoon van 2020

Luistert u al naar onze Afrit 10 podcasts?

Onze MH Brand Studio zette deze zomer samen met Cristal (Alken-Maes) een grote zoektocht op naar hét Limburgse Icoon van 2020. Meer dan 4.500 lezers op onze nieuwssites brachten hun stem uit en verkozen het Limburgse Fietsroutenetwerk als winnaar.

De campagne

Limburg leeft, en dat merk je aan de grote namen, plaatsen en andere iconen die de provincie definiëren. Via een slimme branded content-campagne zocht Cristal afgelopen maanden naar hét Limburgse Icoon van 2020. Lezers op de nieuwssites van Mediahuis werden aangespoord om hun drie favoriete Limburgse iconen te selecteren uit een longlist van 12. Meer dan 4.500 lezers brachten hun stem uit en verkozen het Limburgse Fietsroutenetwerk als winnaar, met maar liefst 18,61% van de stemmen.

Gisteren ontving gedeputeerde van de provincie Limburg, Igor Philtjens, een bijhorende oorkonde tijdens het uitreikmoment in ‘Fietsen tussen de Bomen’ , de nieuwste eyecatcher van het Limburgse fietsroutenetwerk.

Margot Aerts – Junior Brand Manager – Alken-Maes: Het doel van deze branded campagne was om met relevante content een zo breed mogelijk doelpubliek te bereiken in onze eigen core regio, Limburg. Cristal kon rekenen op de expertise van Mediahuis om een diverse waaier aan artikels op te maken die een breed publiek kon interesseren en bereiken. Dit in combinatie met de lokale sterkte van Het Belang van Limburg zorgde voor een sterke regionale campagne.
Hans De Loore – Head of Mediahuis Brand Studio: We zijn bijzonder fier op deze campagne. Onze branded content werd verpakt in een populariteitswedstrijd rond grote Limburgse iconen en scoorde zo opvallend hoge clicktrough-rates en leestijden. De respons was dus groot, evenals de return voor Cristal. Dit smaakt naar meer.

Top 3

De Limburgse Steenkoolmijnen eindigden op de tweede plaats met 15,21% van de stemmen en acteur Matteo Simoni sloot de top drie af met 15.19% van de stemmen.

 

Vragen over deze campagne of interesse om als merk samen te werken met MH Brand Studio?
Contacteer dan:

Floris Benoit
Head of Creative Partnerships
E  floris.benoit@mediahuis.be
T  +32 0498 12 56 11

Recent toegevoegde artikelen

Bekijken
Mediahuis blijft grootste krantenuitgever van België.

Op 15 oktober 2020 publiceerde het CIM nieuwe bereikcijfers over de Belgische nieuwsmerken. Deze cijfers tonen aan dat in 2020 nog steeds 6,13 miljoen Belgen élke dag een nieuwsmerk consumeren, goed voor bijna 6 op 10 Belgen (12+).

Mediahuis blijft met De Standaard, Het Nieuwsblad, Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg de grootste krantenuitgever van België en rondt de kaap van 3 miljoen lezers (3.011.480 total brand). Hiermee bereikt Mediahuis iets meer dan de helft van de Vlamingen. De papieren krant en digitale weergave bereiken dagelijks meer dan 2 miljoen lezers.

Bekijken
De Standaard verhuist naar Brussel

De Standaard verhuist – nee, ís verhuisd. Ruim veertig jaar nadat de redactie van de Jacqmainlaan naar een industrieterrein in Groot-Bijgaarden is verkast, zijn ze terug. Van de rand naar het centrum, van de marge naar het brandpunt. ­Terug thuis.

Bekijken
KBC en Mediahuis Advertising informeren Vlaamse jongeren over leven, werken en geld

‘47% van de Vlaamse jongeren voelt zich onzeker over het regelen en optimaliseren van de eigen geldzaken.’

Dit is slechts een van de conclusies uit het Mijn Geld-onderzoek (*) dat Mediahuis bij de lezers van zijn nieuwsmerken uitvoerde. Om aan deze informatiebehoefte van jongeren te voldoen, ontwikkelde KBC reeds eerder het HOEDOEKDA-concept. Om het bereik van dit platform te vergroten en gezamenlijk inhoud aan te leveren, slaan KBC en Mediahuis Brand Studio de handen in elkaar. Ze willen daarmee het jongerenplatform Hoedoekda?! verder uitbouwen.