Waarom Billie the place to B is voor jouw campagne?
Billie is de nieuwe 360° lifestyle propositie van Het Nieuwsblad, Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg: één platform, één cover en één smoel. Billie!
Luistert u al naar onze Afrit 10 podcasts?
Vorige week spraken we met Hans De Loore en Dirk Vandekerckhove van MH Brand Studio over hoe je native advertising in onzekere tijden inzet. En wat blijkt? Storytelling is enkel sterk mits een goede tone of voice, straffe content, een goed design, interactiviteit en…bereik!
Maar hoe bepaal je als merk dat bereik? Wie behoort eigenlijk tot de doelgroep van jouw campagne en hoe kan je die segmenten zo efficiënt mogelijk bouwen?
Mediahuis Advertising sprak in één van de lunch & learn webinars met Geert Desager en Heleen De Winne over data en hoe je data als bedrijf kan, of moet, inzetten. Geert is Strategy Director bij Mediahuis Advertising, Heleen is Data Scientist bij MH Data Studio, het data-departement van Mediahuis.
Consumenten worden tegenwoordig overspoeld met advertenties en reclameboodschappen. Adverteerders zijn daarom steeds meer op zoek naar efficiënte manieren om hun doelgroep te bereiken: de juiste boodschap, naar de juiste doelgroep brengen, en dat op het juiste moment. Door deze groeiende behoefte van adverteerders om een gepersonaliseerde aanpak, wordt online adverteren meer dan ooit gedreven door data.
Met een geregistreerde bereik van 4,76 miljoen gebruikers en bijna 13 miljoen unieke browsers per maand, beschikt Mediahuis over heel veel data en informatie. Om onze gigantische bron van data en expertise optimaal in te zetten, lanceerden we vorig jaar MH Data Studio, een team van Data Scientists dat volop in de data van Mediahuis duikt om onze data-gedreven advertentiestrategie waar te maken.
Deze strategie bestaat uit drie grote luiken: onze kant-en-klare standaard audiences (de IZI segmenten), onze customized segmenten, volledig op maat van de adverteerder, en ten slotte: data-gedreven optimalisatie, zowel tijdens als na de campagne.
Standaard segmenten
We hebben in de laatste jaren een ruim aanbod aan kant-en-klare (‘IZI’) segmenten opgebouwd, die continu gemonitord en verfijnd worden. We maken een onderscheid tussen socio-demo segmenten (gebaseerd op 1st party data), interesse-segmenten en intent-segmenten. Deze laatste twee zijn gebaseerd op lees-en surfgedrag, waarbij de intent-audiences een in-market interesse vertonen (denk aan autokopers op Vroom.be of huizenkopers op Zimmo.be).
Customized segmenten
Naast onze IZI-segmenten, bieden we met MH Data Studio ook een gepersonaliseerde dataservices om doelgroepen en inzichten, volledig op maat van de adverteerders en hun merk te bouwen.
Door pixels op de site van een adverteerder te plaatsen of databases of DMP’s te matchen, analyseren we het profiel van de bezoekers of klanten van een adverteerder. Vervolgens kunnen we deze doelgroepen gaan (re-)targeten op onze sites met een gepersonaliseerde aanpak. En tot slot kunnen we look-a-likes bouwen van klantensegmenten van een adverteerder, gebaseerd op surfgedrag dat gelijkaardig is aan wat we op onze sites analyseren.
Optimalisatie
Daarbovenop volgen we deze data-gedreven campagnes nauw op en optimaliseren we waar nodig: we kunnen zien welke doelgroep wel en niet klikt, en de targeting of banners (CTA, look & feel, …) in functie hiervan gaan aanpassen. Tijdens en na afloop van de campagne volgt uiteraard een uitgebreide rapportering over wat wel en niet werkt; inzichten die we natuurlijk kunnen meenemen om de eerstvolgende campagne te optimaliseren.
Billie is de nieuwe 360° lifestyle propositie van Het Nieuwsblad, Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg: één platform, één cover en één smoel. Billie!
Straffe marketing. Het is iets dat ons allen aanbelangt. Wij bij Mediahuis Advertising kunnen dan ook niet anders dan sterke marketingcampagnes toejuichen: campagnes die relevant zijn voor onze lezers en surfers, die creatief zijn en écht een verschil maken. Campagnes die niet pushen, maar wel mentaal servicen en mensen doen verbinden.
Met ‘Koop lokaal’ wil Mediahuis de lokale handelaars een hart onder de riem steken. Aan de hand van verschillende regionale bijlages in onze kranten kregen trouwe partners en adverteerders de kans gratis te adverteren in hun regio.