Waarom Billie the place to B is voor jouw campagne?
Billie is de nieuwe 360° lifestyle propositie van Het Nieuwsblad, Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg: één platform, één cover en één smoel. Billie!
Luistert u al naar onze Afrit 10 podcasts?
In Amerika kenden podcasts de afgelopen jaren een boom. Op 4 jaar tijd steeg daar het aantal luisteraars van 12% naar 24%. En ook in Europa is de podcast aan een opmars bezig. Het aanbod groeit en klassieke media kiezen er vaker voor om hun content via audioverhalen te verspreiden. Denk maar aan Bits&Atomen, Uitgesproken en De MachtWacht van kwaliteitskrant De Standaard. Hierbij alvast 4 nice-to-knows om helemaal mee te zijn met deze podcast revolutie.
Een podcast is een audioverhaal. Het woord is een samentrekking van iPod en broadcast. Een podcast is als het ware vergelijkbaar met een radioprogramma. Alleen beluister je het niet via je radio, maar wel via een digitale muziekspeler of je smartphone.
Je beslist à la carte wat je wil beluisteren en je bent helemaal vrij waar, wanneer en hoe je dat doet: tijdens het joggen of het afwassen, in de trein of in de auto. De penetratie van de smartphone maakt het beluisteren van een podcast alsmaar toegankelijker.
– 52% in de auto
– 46% tijdens het reizen
– 40% bij het wandelen, joggen of fietsen
– 37% op het openbaar vervoer
– 32% tijdens een workout
Het merendeel van de luisteraars is mannelijk en tussen 18 en 44 jaar. Bovendien is 30% hoogopgeleid.
Ben je als marketeer geïnteresseerd om eens naar een audioverhaal over jouw vakgebied te luisteren? Download dan Afrit 10. Deze podcast van Mediahuis Connect over media en advertising is ideaal om in de file te beluisteren. Verbind simpelweg jouw smartphone met je Bluetooth radio en luister er in alle rust naar.
Heel veel (file)luisterplezier!
Bronnen
http://www.dagennacht.nl/infographic-luisteren-podcast/
http://mediafortablog.be/2018/04/de-opmars-van-de-podcast/
Billie is de nieuwe 360° lifestyle propositie van Het Nieuwsblad, Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg: één platform, één cover en één smoel. Billie!
Straffe marketing. Het is iets dat ons allen aanbelangt. Wij bij Mediahuis Advertising kunnen dan ook niet anders dan sterke marketingcampagnes toejuichen: campagnes die relevant zijn voor onze lezers en surfers, die creatief zijn en écht een verschil maken. Campagnes die niet pushen, maar wel mentaal servicen en mensen doen verbinden.
Met ‘Koop lokaal’ wil Mediahuis de lokale handelaars een hart onder de riem steken. Aan de hand van verschillende regionale bijlages in onze kranten kregen trouwe partners en adverteerders de kans gratis te adverteren in hun regio.