De Standaard verhuist naar Brussel

oktober 5, 2020

Luistert u al naar onze Afrit 10 podcasts?

De Standaard verhuist – nee, ís verhuisd. Ruim veertig jaar nadat de redactie van de Jacqmainlaan naar een industrieterrein in Groot-Bijgaarden is verkast, zijn ze terug. Van de rand naar het centrum, van de marge naar het brandpunt. ­Terug thuis.

Dit jaar was de redactie van De Standaard precies veertig jaar gevestigd aan de Gossetlaan in Groot-Bijgaarden. Dat is lang genoeg. Begin deze maand verhuisde De Standaard naar het centrum van Brussel, meer bepaald naar de zesde en bovenste verdieping van ‘Central Gate’, het vroegere Shell-gebouw, vlak naast het Centraal Station. Het gaat om een art-decogebouw uit de jaren 1930, helemaal gerenoveerd in 2012.

Hoofdredacteur Karel Verhoeven: “Grootsteden zijn zo divers en bieden vrijheid voor zoveel subculturen, dat de ideeën er elkaar in hoog tempo voortstuwen. Een idylle is het niet, maar wel razend interessant. Daar moet de krant bij zijn. In de enige echte grootstad die Vlaanderen heeft.”

Bekijk de video

Lees hier meer over de verhuis naar Brussel

Recent toegevoegde artikelen

Bekijken
Mediahuis blijft grootste krantenuitgever van België.

Op 15 oktober 2020 publiceerde het CIM nieuwe bereikcijfers over de Belgische nieuwsmerken. Deze cijfers tonen aan dat in 2020 nog steeds 6,13 miljoen Belgen élke dag een nieuwsmerk consumeren, goed voor bijna 6 op 10 Belgen (12+).

Mediahuis blijft met De Standaard, Het Nieuwsblad, Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg de grootste krantenuitgever van België en rondt de kaap van 3 miljoen lezers (3.011.480 total brand). Hiermee bereikt Mediahuis iets meer dan de helft van de Vlamingen. De papieren krant en digitale weergave bereiken dagelijks meer dan 2 miljoen lezers.

Bekijken
KBC en Mediahuis Advertising informeren Vlaamse jongeren over leven, werken en geld

‘47% van de Vlaamse jongeren voelt zich onzeker over het regelen en optimaliseren van de eigen geldzaken.’

Dit is slechts een van de conclusies uit het Mijn Geld-onderzoek (*) dat Mediahuis bij de lezers van zijn nieuwsmerken uitvoerde. Om aan deze informatiebehoefte van jongeren te voldoen, ontwikkelde KBC reeds eerder het HOEDOEKDA-concept. Om het bereik van dit platform te vergroten en gezamenlijk inhoud aan te leveren, slaan KBC en Mediahuis Brand Studio de handen in elkaar. Ze willen daarmee het jongerenplatform Hoedoekda?! verder uitbouwen.