Een podcast beluisteren. Hoe doe ik dat?

Luistert u al naar onze Afrit 10 podcasts?

Dat de comeback van de podcast niet aan jou voorbij mag gaan, is zeker. Audio is back en podcasts zijn hot. Een reden te meer om jou in no time te leren hoe je nu zo’n podcast kan beluisteren.

  1. Website van de podcast
    Via je computer, smartphone of tablet.
  2. Podcastapp
    Via een podcastapp op je smartphone. Voor Android is er bijvoorbeeld Spotify of Podcast Addict. iOs heeft een eigen podcastapp (Podcasts), maar ook daar kan je Spotify of tientallen andere apps installeren.

Via een podcastapp kan je op twee manieren zoeken naar een podcast:

  1. Je weet nog niet helemaal wat je wil beluisteren?
    Dan kan je zoeken op een genre zoals nieuws, humor of drama en selecteren welke podcast jou binnen dat specifieke genre het meeste aanspreekt.
  2. Je weet exact wat je wil beluisteren?
    Dan kan je zoeken op de naam van een podcast zoals bijvoorbeeld “Afrit 10”.

Als je voor een specifieke podcast op “abonneer” of “subscribe” klikt, dan zal de app elke nieuwe aflevering automatisch downloaden. Vergeet niet in te stellen dat je de nieuwe afleveringen enkel download wanneer je op een wifi netwerk bent aangesloten. Zo bespaar je immers data.

En tot slot: via een podcastapp kan je altijd en overal naar een podcast luisteren. De file vormt hiermee een ideaal moment om audioverhalen te volgen. En Afrit 10, de podcast van Mediahuis Connect over media en advertising, is er één die je als marketeer zeker kan boeien.

Sta je dus een keer in de file? Verbind dan simpelweg jouw smartphone met je Bluetooth radio en beluister in alle rust onze podcast.

Heel veel (file)luisterplezier!

Recent toegevoegde artikelen

Bekijken
Mediahuis blijft grootste krantenuitgever van België.

Op 15 oktober 2020 publiceerde het CIM nieuwe bereikcijfers over de Belgische nieuwsmerken. Deze cijfers tonen aan dat in 2020 nog steeds 6,13 miljoen Belgen élke dag een nieuwsmerk consumeren, goed voor bijna 6 op 10 Belgen (12+).

Mediahuis blijft met De Standaard, Het Nieuwsblad, Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg de grootste krantenuitgever van België en rondt de kaap van 3 miljoen lezers (3.011.480 total brand). Hiermee bereikt Mediahuis iets meer dan de helft van de Vlamingen. De papieren krant en digitale weergave bereiken dagelijks meer dan 2 miljoen lezers.

Bekijken
De Standaard verhuist naar Brussel

De Standaard verhuist – nee, ís verhuisd. Ruim veertig jaar nadat de redactie van de Jacqmainlaan naar een industrieterrein in Groot-Bijgaarden is verkast, zijn ze terug. Van de rand naar het centrum, van de marge naar het brandpunt. ­Terug thuis.

Bekijken
KBC en Mediahuis Advertising informeren Vlaamse jongeren over leven, werken en geld

‘47% van de Vlaamse jongeren voelt zich onzeker over het regelen en optimaliseren van de eigen geldzaken.’

Dit is slechts een van de conclusies uit het Mijn Geld-onderzoek (*) dat Mediahuis bij de lezers van zijn nieuwsmerken uitvoerde. Om aan deze informatiebehoefte van jongeren te voldoen, ontwikkelde KBC reeds eerder het HOEDOEKDA-concept. Om het bereik van dit platform te vergroten en gezamenlijk inhoud aan te leveren, slaan KBC en Mediahuis Brand Studio de handen in elkaar. Ze willen daarmee het jongerenplatform Hoedoekda?! verder uitbouwen.