Haal meer uit je advertentie

Wil jij een ijzersterke advertentie, waarbij de juiste lay-out, gecombineerd met het perfecte beeld een grote impact heeft op de lezer? Hou dan alvast rekening met onze 5 gouden tips.

Tip 1) Stopping power - Doe de lezer stilstaan bij je advertentie

Zorg dat je advertentie opvalt (laat een indruk na), door een sterke visual en opvallende lay-out. Een beeld maakt meer indruk.

Meer dan 80 % van de informatie die we binnen krijgen zijn visuals. Het creëert een waardevolle beleving en betrekt de lezer.
Hierdoor is de kans groter dat de lezer de naam of het logo van jouw bedrijf zal onthouden.

Tip 2) Huisstijl - Houd consequent dezelfde look & feel aan

Straal huisstijl uit met je advertentie door steeds hetzelfde logo, dezelfde lettertypes en kleuren te gebruiken. Een logo & je adresgegevens staan best onderaan rechts.

Zorg voor een duidelijk afgelijnd kader. Het oog wordt aangetrokken door inhoud die omkaderd is.

Visual Lerouge by Focus Advertising

Tip 3) Boodschap - Zorg dat de lezer dit begrijpt

Met print kan je een verhaal vertellen. Zeker met duidelijk en herkenbare beelden die dat nog eens ondersteunen. Zorg dat je tekst altijd leesbaar is. Beperk de tekst tot de belangrijkste informatie.

Maak een duidelijk onderscheid tussen titel en tekst. Het is ook belangrijk dat je de advertentie met de beoogde boodschap direct overbrengt op de juiste doelgroep en aanzet tot actie.

Tip 4) Combineer - Koppel je printadvertentie aan online

Print advertising is altijd een goed idee, maar koppel je advertentie ook aan online advertising.

Combineer ze op een slimme manier en ontdek wat een sterke communicatiemix kan opleveren. Zorg dan ook hier voor eenzelfde huisstijl in zowel je print als online advertentie en houd die consistent aan.

Maak in je online advertentie gebruik van een call to action, zoals “klik hier”.

Voorbeeld combineer print aan online

Tip 5) Vraag advies

Een goed design zorgt voor het juiste imago van jouw zaak. Wil je daar meer over weten? Neem dan contact met ons op via jouw accountmanager, want wij adviseren je graag.

Recent toegevoegde artikelen

Bekijken
Beter meten = meer weten

Je merkt dat het aantal bezoekers op je website flink gestegen is. Mooi! Maar ook niet meer dan logisch denk je bij jezelf, je hebt immers geïnvesteerd in online marketing. Zo startte je met een wekelijkse e-nieuwsbrief, stelde je een strak social mediaplan op en koos je er voor om online aanwezig te zijn op nieuwssites met een creatieve display advertentie.

Bekijken
Mobile advertising

Nieuws wordt vandaag de dag via een verscheidenheid aan kanalen geconsumeerd. De consument wil eender waar en wanneer de actualiteit kunnen volgen. En dus ook in het week-end, op vakantie en onderweg.