KBC en Mediahuis Advertising informeren Vlaamse jongeren over leven, werken en geld

oktober 9, 2020

Luistert u al naar onze Afrit 10 podcasts?

‘47% van de Vlaamse jongeren voelt zich onzeker over het regelen en optimaliseren van de eigen geldzaken.’

Dit is slechts een van de conclusies uit het Mijn Geld-onderzoek (*) dat Mediahuis bij de lezers van zijn nieuwsmerken uitvoerde. Om aan deze informatiebehoefte van jongeren te voldoen, ontwikkelde KBC reeds eerder het HOEDOEKDA-concept. Om het bereik van dit platform te vergroten en gezamenlijk inhoud aan te leveren, slaan KBC en Mediahuis Brand Studio de handen in elkaar. Ze willen daarmee het jongerenplatform Hoedoekda?! verder uitbouwen.

Of het nu gaat om een ijzersterke cv voor je eerste job, het budget van je volgende vakantie of eenvoudigweg de manier waarop je op kot gaan betaalbaar houdt, als jongere moet je leren met geld omgaan, en dat gebeurt niet alleen op de schoolbanken. Zo geeft bijna één op drie jongeren aan niet voldoende controle over zijn of haar geldzaken te hebben. Voor heel wat jongeren (70%) is de bank daarbij een proactieve bron van informatie, die hen informeert, advies geeft en helpt richting financiële zelfstandigheid. Hoedoekda?!, het jongerenplatform van KBC, heeft exact die missie: jongeren informeren over geldzaken. KBC vond in Mediahuis Brand Studio een partner om die groeiende informatiebehoefte bij jongeren in te vullen.

Jo Vander Stuyft, directeur particulieren KBC België, duidt de samenwerking. “KBC zet graag mee de schouders onder dit project: bijdragen tot de financiële geletterdheid van jongeren is immers een belangrijk onderdeel van het maatschappelijk engagement van KBC. Begin 2017 ontwikkelde KBC Get-a-Teacher, een initiatief om de financiële kennis van jongeren te optimaliseren via het onderwijs. Op die manier wisten we 45.000 leerlingen te bereiken. Maar de vragen van jongeren zijn vaak heel praktisch van aard, waarbij ze snel consulteerbare uitleg en duiding nodig hebben. Jongeren willen een bank die hun dromen, behoeften en verwachtingen voor vanzelfsprekend neemt, zonder betuttelend of belerend te zijn. KBC heeft hiervoor in MH Brand Studio een uitgelezen partner gevonden. Niet enkel om informatie, in samenspraak met KBC, helder te verwoorden op de Hoedoekda?!-website van KBC, maar ook om de jongeren proactief en gericht te triggeren. Ook dat is een vraag die we duidelijk horen bij jongeren. We zijn ervan overtuigd dat we met deze samenwerking jongeren praktische informatie geven om zelfstandig te zijn en de juiste financiële beslissingen te nemen.”

Hans De Loore, Head of Mediahuis Brand Studio: “Het doet ons bijzonder veel plezier om met KBC een project uit te werken dat naadloos aansluit bij de sterktes van beide partners. Het sterke merk en het sociale engagement naar jongeren van KBC zijn een perfecte match voor onze expertise in storytelling en bereiksopbouw. Een sterk contentproject vraagt een samenwerking met respect voor relevantie en geloofwaardigheid. Het is op dat stevige fundament dat de teams van KBC en MH Brand Studio elkaar vonden. MH Brand Studio en MH Data Studio beschikken over de storytellers en bereikmiddelen om de juiste boodschap bij het juiste publiek te laten landen. Via doelgerichte online advertenties op onze nieuwsmerken wordt de doelgroep geprikkeld en naar de Hoedoekda?!-website bij KBC geleid.”

Het resultaat: een uniek partnerschip dat een brug slaat tussen het digitale portaal van KBC en de lezers van Mediahuis. Je vindt KBC Hoedoekda?! op kbc.be/hoedoekda.

 

Voor meer informatie, of inzage in het Mijn Geld-onderzoek, contacteer:

MH Brand Studio
Katwilgweg 2 – 2050 Antwerpen
Dirk Vandekerckhove
Content Strategist
Dirk.Vandekerckhove@mhbrandstudio.be
Tel. 0475 79 07 66

KBC Groep NV
Havenlaan 2 – 1080 Brussel
Viviane Huybrecht
Directeur Corporate communicatie/Woordvoerster
Tel. 02 429 85 45

 

(*) Online onderzoek uitgevoerd door onderzoeksbureau Profacts in opdracht van MH Brand Studio tussen 16 juni en 7 juli 2019 bij 2.283 Belgen.

Recent toegevoegde artikelen

Bekijken
Mediahuis lanceert vernieuwd businessplatform made-in.be
Mediahuis lanceert vernieuwd businessplatform made-in.be

Made in, dat actief is in 7 Vlaamse regio’s en dagelijks regionale economische berichtgeving brengt, groeide in 10 jaar tijd uit tot de grootste b2b-community van Vlaanderen met 785.000 bezoekers per maand. Om deze bezoekers een optimale online nieuwsbeleving te bezorgen, lanceert moederbedrijf Mediahuis nu made-in.be. Digitaal agentschap Intracto mocht de visie van Made in vertalen naar een future-proof platform dat volledig op maat van de ondernemer is.

Bekijken
Mediahuis blijft grootste krantenuitgever van België.

Op 15 oktober 2020 publiceerde het CIM nieuwe bereikcijfers over de Belgische nieuwsmerken. Deze cijfers tonen aan dat in 2020 nog steeds 6,13 miljoen Belgen élke dag een nieuwsmerk consumeren, goed voor bijna 6 op 10 Belgen (12+).

Mediahuis blijft met De Standaard, Het Nieuwsblad, Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg de grootste krantenuitgever van België en rondt de kaap van 3 miljoen lezers (3.011.480 total brand). Hiermee bereikt Mediahuis iets meer dan de helft van de Vlamingen. De papieren krant en digitale weergave bereiken dagelijks meer dan 2 miljoen lezers.

Bekijken
De Standaard verhuist naar Brussel

De Standaard verhuist – nee, ís verhuisd. Ruim veertig jaar nadat de redactie van de Jacqmainlaan naar een industrieterrein in Groot-Bijgaarden is verkast, zijn ze terug. Van de rand naar het centrum, van de marge naar het brandpunt. ­Terug thuis.