Waarom Billie the place to B is voor jouw campagne?
Billie is de nieuwe 360° lifestyle propositie van Het Nieuwsblad, Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg: één platform, één cover en één smoel. Billie!
Luistert u al naar onze Afrit 10 podcasts?
De regie wil hiermee voornamelijk de markt van de kleinere KMO’s en handelaars servicen, voor wie het opzetten van digitale campagnes vaak nog als complex ervaren wordt. Tegelijkertijd verstevigt Mediahuis Advertising op die manier haar digitale positie in de Belgische advertentiemarkt.Voor de ontwikkeling van de tool werd beroep gedaan op Nexta, een Deense softwarepartij die reeds verschillende Europese uitgevers en classifieds websites in hun digitale transformatie heeft geholpen.
Niet alleen de mediaconsumptie maar ook het media-aanbod is met haar verschillende partijen, diensten en systemen erg gefragmenteerd geworden. Het aankoopproces wordt daarom vaak als complex beschouwd. Met AdStudio wil Mediahuis Advertising dit proces voor adverteerders vereenvoudigen. AdStudio biedt de mogelijkheid om digitale campagnes op zowel Facebook, Instagram, Google Search als de kwalitatieve nieuwssites van Mediahuis aan te kopen, uit te leveren en te optimaliseren over alle kanalen heen vanuit één platform. De adverteerder hoeft dus zelf niet meer in verschillende, complexe systemen te duiken. AdStudio wordt ingezet als salestool en is op dit moment geen selfservice platform.
Dankzij een breed portfolio aan digitale merken beschikt Mediahuis over veel en vooral kwaliteitsvolle data. Deze data worden gebruikt voor het definiëren van verschillende doelgroepen. Ook met AdStudio kunnen deze audiences aan een campagne worden toegewezen. De klant adverteert dus enerzijds over verschillende kanalen heen maar kan tegelijkertijd enkel die doelgroepen selecteren die voor zijn boodschap van belang zijn.
Naast het multichannel karakter en de brede targetingopties analyseert en optimaliseert AdStudio de geboekte campagnes voortdurend. Hierdoor wordt een campagne enkel aan de meest interessante profielen uitgeleverd. Na iedere campagne ontvangt de klant een handig rapport zodat hij exact weet wat zijn investering heeft opgeleverd.
Jan Weerts, Digital Transformation Manager: "De unieke kracht van AdStudio ligt in de eenvoud en de doeltreffendheid. Vanuit de tool kan men in vijf clicks een complementair online publiek aanspreken via social, search én onze eigen nieuwssites. Dit in combinatie met de uitgebreide targetingmogelijkheden en de continue optimalisatie zorgt voor mooie resultaten en succesvolle campagnes. Met AdStudio staan we vele KMO’s en handelszaken bij die vandaag niet voldoende middelen en kennis in huis hebben om de volledige online advertising scope te kennen en te kunnen beheersen.”
Door een crossmediaal, digitaal aanbod in de markt te zetten waarbij targeting en optimalisatie centraal staan, streeft Mediahuis Advertising naar een maximale performantie van online campagnes. Uit verschillende tests is een duidelijke performance uplift gebleken, waarbij testcampagnes in AdStudio gemiddeld vier keer beter scoorden dan wanneer dezelfde campagne rechtstreeks werd ingeboekt. Dit bevestigt de complementariteit van sociale media en nieuwssites.
Benieuwd naar de presentatie die Geert en Jan gaven tijdens dit webinar? Klik dan hier.
Billie is de nieuwe 360° lifestyle propositie van Het Nieuwsblad, Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg: één platform, één cover en één smoel. Billie!
Straffe marketing. Het is iets dat ons allen aanbelangt. Wij bij Mediahuis Advertising kunnen dan ook niet anders dan sterke marketingcampagnes toejuichen: campagnes die relevant zijn voor onze lezers en surfers, die creatief zijn en écht een verschil maken. Campagnes die niet pushen, maar wel mentaal servicen en mensen doen verbinden.
Met ‘Koop lokaal’ wil Mediahuis de lokale handelaars een hart onder de riem steken. Aan de hand van verschillende regionale bijlages in onze kranten kregen trouwe partners en adverteerders de kans gratis te adverteren in hun regio.