Mediahuis België nu ook gecertificeerd met het Digital Ad Trust label

maart 9, 2020

Luistert u al naar onze Afrit 10 podcasts?

Na een uitvoerige en geslaagde audit worden de websites van Het Nieuwsblad, De Standaard, Het Belang van Limburg en de Gazet van Antwerpen officieel gecertificeerd met het Digital Ad Trust label. Hiermee wil Mediahuis als regie het vertrouwen van de consument en tussen de verschillende spelers op de advertentiemarkt verder versterken.
Sinds de start van het label, 6 maanden geleden, zijn nu 10 belangrijke nieuwssites gelabeld. De audits voor een tiental anderen loopt.

Het Digital Ad Trust label is een initiatief van de Belgische federaties UBA (adverteerders) en WE MEDIA (uitgevers). Momenteel is het label enkel beschikbaar voor display-advertenties. Later dit jaar volgt ook een kwaliteitslabel voor video.

De waardering gebeurt op basis van 5 criteria:

  1. Zichtbaarheid van onlineadvertising optimaliseren
  2. Advertentiefraude bestrijden
  3. Brand safety garanderen: merken de garantie bieden dat de omgevingen waarin ze verschijnen volkomen veilig zijn
  4. Gebruikerservaring (UX) verbeteren, en het aantal advertenties op één pagina beperken
  5. Gebruikers beter informeren over de bescherming van hun persoonsgegevens

De controles op de websites (mobile en desktop) worden uitgevoerd door het externe certificatieorgaan fma (Financial Media Audit). Het label wordt telkens voor een periode van 12 maanden toegekend.

Het Digital Ad Trust label past in onze vertrouwensvisie waarin we inzetten op kwaliteitsvolle en betrouwbare communicatie met onze consumenten. We zijn dan ook erg blij met deze samenwerking en dit label.”
– Bart Decoster, Advertising Director Mediahuis

Uitgevers van websites die ook een label voor hun site willen, kunnen nog tot 22 mei een kandidatuur indienen op www.digitaladtrust.be .

 

Recent toegevoegde artikelen

Bekijken
Mediahuis blijft grootste krantenuitgever van België.

Op 15 oktober 2020 publiceerde het CIM nieuwe bereikcijfers over de Belgische nieuwsmerken. Deze cijfers tonen aan dat in 2020 nog steeds 6,13 miljoen Belgen élke dag een nieuwsmerk consumeren, goed voor bijna 6 op 10 Belgen (12+).

Mediahuis blijft met De Standaard, Het Nieuwsblad, Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg de grootste krantenuitgever van België en rondt de kaap van 3 miljoen lezers (3.011.480 total brand). Hiermee bereikt Mediahuis iets meer dan de helft van de Vlamingen. De papieren krant en digitale weergave bereiken dagelijks meer dan 2 miljoen lezers.

Bekijken
De Standaard verhuist naar Brussel

De Standaard verhuist – nee, ís verhuisd. Ruim veertig jaar nadat de redactie van de Jacqmainlaan naar een industrieterrein in Groot-Bijgaarden is verkast, zijn ze terug. Van de rand naar het centrum, van de marge naar het brandpunt. ­Terug thuis.

Bekijken
KBC en Mediahuis Advertising informeren Vlaamse jongeren over leven, werken en geld

‘47% van de Vlaamse jongeren voelt zich onzeker over het regelen en optimaliseren van de eigen geldzaken.’

Dit is slechts een van de conclusies uit het Mijn Geld-onderzoek (*) dat Mediahuis bij de lezers van zijn nieuwsmerken uitvoerde. Om aan deze informatiebehoefte van jongeren te voldoen, ontwikkelde KBC reeds eerder het HOEDOEKDA-concept. Om het bereik van dit platform te vergroten en gezamenlijk inhoud aan te leveren, slaan KBC en Mediahuis Brand Studio de handen in elkaar. Ze willen daarmee het jongerenplatform Hoedoekda?! verder uitbouwen.