Mediahuis blijft grootste krantenuitgever van België.

Luistert u al naar onze Afrit 10 podcasts?

Op 15 oktober 2020 publiceerde het CIM nieuwe bereikcijfers over de Belgische nieuwsmerken. Deze cijfers tonen aan dat in 2020 nog steeds 6,13 miljoen Belgen élke dag een nieuwsmerk consumeren, goed voor bijna 6 op 10 Belgen (12+).

Mediahuis blijft met De Standaard, Het Nieuwsblad, Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg de grootste krantenuitgever van België en rondt de kaap van 3 miljoen lezers (3.011.480 total brand). Hiermee bereikt Mediahuis iets meer dan de helft van de Vlamingen. De papieren krant en digitale weergave bereiken dagelijks meer dan 2 miljoen lezers.

De Standaard blijft grootste kwaliteitskrant

Met dagelijks 871.470 lezers via de papieren krant, de website en de app, blijft De Standaard het grootste nieuwsmerk onder de kwaliteitskranten. Op papier + digitale weergave stagneert de krant met 480.760 lezers per dag.

Het Nieuwsblad bereikt dagelijks bijna 2 miljoen lezers

Het totale bereik van Het Nieuwsblad groeit met 22% tot 1.978.520 lezers per dag. Bijna twee miljoen mensen komen dagelijks in contact met de titel via de krant, de website en de app. Op de papieren en digitale editie bereiken we 1.089.150 lezers.

 

Gazet van Antwerpen groeit met 15,7% in totaal bereik.

Gazet van Antwerpen groeit met 15,7% in totaal bereik en strandt op 727.730 lezers per dag. Wanneer we enkel de papieren en digitale weergaves bekijken, blijft de krant stabiel op 455.150 lezers per dag.

Het Belang van Limburg bevestigt positie als Limburgs marktleider

Het Belang van Limburg volgt de positieve tendens op total brand en bereikt dagelijks 627.700 nieuwsconsumenten. De Limburgse krant bevestigt hiermee haar unieke positie als marktleider in Limburg. Ook de papieren en digitale weergave groeit tot een gemiddeld bereik van 423.250 lezers (+2,2%).

Algemene lichte daling bij de krantenmagazines in België

De krantenmagazines in België kennen een algemene neerwaartse trend, met een gemiddelde daling in bereik van bijna 5%. De Standaard Magazine en De Standaard Weekblad bereiken elk echter nog steeds meer dan 300.000 lezers. 367.200 Vlamingen grijpen wekelijks naar Het Nieuwsblad Magazine en Sjiek blijft in de buurt van de 200.000 lezers (192.200 lezers, print+ digitaal). Citta kent dan weer een groei van 5% tot gemiddeld 205.140 lezers.

 

Bron: CIM Pers, 2019-2020

 

Recent toegevoegde artikelen

Bekijken
Mediahuis Advertising sleept twee Europese Digiday Marketing Awards in de wacht

MH Brand Studio & MH Data Studio maken internationaal indruk

Op 3 december 2020 kreeg Mediahuis Advertising tijdens de livestream waarin de Europese Digiday Marketing & Advertising Awards uitgereikt werden, te horen dat ze maar liefst 2 awards ontvangt, op een totaal van 4 inzendingen. Zowel MH Brand Studio als MH Data Studio tonen daarmee aan hoe snel ze zich als relatief jonge advertentie-studio’s op de internationale kaart kunnen zetten.