Mediahuis Brand Studio matcht Vlaanderen Vakantieland met De Standaard.

Luistert u al naar onze Afrit 10 podcasts?

Mediahuis Brand Studio, de creatieve advertisingcel van Mediahuis, zet de komende maanden een grote samenwerking op met Vlaanderen Vakantieland. De samenwerking omvat onder meer een mediacampagne op het brede bereik van de nieuwstitels van Mediahuis én een partnership met kwaliteitskrant De Standaard.

Toerist in Eigen Land

De Standaard lanceert op 4 juli de marketingactie ‘Toerist in Eigen Land’ waaraan Vlaanderen Vakantieland zijn kar hangt als hoofdpartner. Dankzij de actie ontvangen de lezers van de krant gratis tickets voor een heleboel culturele activiteiten die deze zomer in Vlaanderen plaatsvinden. Lezers van De Standaard worden opgeroepen om na hun cultureel bezoekje een nachtje te blijven hangen in een van de vele hotels en B&B’s die Vlaanderen rijk is. De campagne loopt zowel online, in kranten, in magazines en op radio – telkens met een tag-on van Vlaanderen Vakantieland.

“De toeristische partners in Vlaanderen zijn zeer enthousiast over deze samenwerking met De Standaard”,  zegt marketing directeur Elke Dens van Toerisme Vlaanderen. “Dit is een echte win win, zowel voor onze bewoners en bezoekers, in dit geval de lezers van de krant, als voor onze toeristische ondernemers. Want wat is er leuker dan na een avondje cultuur ook nog eens de nacht te kunnen doorbrengen in Vlaanderen Vakantieland? Samenwerkingen als deze zorgen voor een onvergetelijke zomer van 2020 in eigen land.”

Stefaan Gheysen, voorzitter Logeren in Vlaanderen: De provincies staan in voor de promotie van het toerisme in eigen land onder de merknaam Vlaanderen Vakantieland. Voor de relance na deze ongekende crisis vormen we één front samen met de Kunststeden en Toerisme Vlaanderen. De samenwerking met Mediahuis is een belangrijk onderdeel in de grote promotiecampagne.”

Emmanuel Naert, Brand Manager bij De Standaard: Deze samenwerking stond in de sterren geschreven: De Standaard en Vlaanderen Vakantieland zoeken beiden spraakmakende activaties in eigen land: De Standaard met een gul cultuuraanbod van zijn partners, Vlaanderen Vakantieland met het gevarieerde aanbod van accomodaties. Beide partijen tonen de ambitie om de lezers van De Standaard de staycation van hun leven te bezorgen.”

Brede mediacampagne

Het aanbod van Vlaanderen Vakantieland wordt komende maanden bovendien gepromoot via een brede displaycampagne op het Mediahuisnetwerk. In augustus volgt ten slotte nog een redactionele samenwerking met Het Nieuwsblad Check.

Recent toegevoegde artikelen

Bekijken
Mediahuis blijft grootste krantenuitgever van België.

Op 15 oktober 2020 publiceerde het CIM nieuwe bereikcijfers over de Belgische nieuwsmerken. Deze cijfers tonen aan dat in 2020 nog steeds 6,13 miljoen Belgen élke dag een nieuwsmerk consumeren, goed voor bijna 6 op 10 Belgen (12+).

Mediahuis blijft met De Standaard, Het Nieuwsblad, Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg de grootste krantenuitgever van België en rondt de kaap van 3 miljoen lezers (3.011.480 total brand). Hiermee bereikt Mediahuis iets meer dan de helft van de Vlamingen. De papieren krant en digitale weergave bereiken dagelijks meer dan 2 miljoen lezers.

Bekijken
De Standaard verhuist naar Brussel

De Standaard verhuist – nee, ís verhuisd. Ruim veertig jaar nadat de redactie van de Jacqmainlaan naar een industrieterrein in Groot-Bijgaarden is verkast, zijn ze terug. Van de rand naar het centrum, van de marge naar het brandpunt. ­Terug thuis.

Bekijken
KBC en Mediahuis Advertising informeren Vlaamse jongeren over leven, werken en geld

‘47% van de Vlaamse jongeren voelt zich onzeker over het regelen en optimaliseren van de eigen geldzaken.’

Dit is slechts een van de conclusies uit het Mijn Geld-onderzoek (*) dat Mediahuis bij de lezers van zijn nieuwsmerken uitvoerde. Om aan deze informatiebehoefte van jongeren te voldoen, ontwikkelde KBC reeds eerder het HOEDOEKDA-concept. Om het bereik van dit platform te vergroten en gezamenlijk inhoud aan te leveren, slaan KBC en Mediahuis Brand Studio de handen in elkaar. Ze willen daarmee het jongerenplatform Hoedoekda?! verder uitbouwen.