Waarom Billie the place to B is voor jouw campagne?
Billie is de nieuwe 360° lifestyle propositie van Het Nieuwsblad, Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg: één platform, één cover en één smoel. Billie!
Luistert u al naar onze Afrit 10 podcasts?
Mediahuis Advertising blijft inzetten op een optimale gebruikservaring van advertenties voor zowel de adverteerder als de bezoeker. In dat licht voerden we de laatste maanden enkele ingrepen door die een sterk positief effect op de viewability van alle formaten tot resultaat hadden. Lees je even mee?
Mediahuis blijft dus werken aan ‘viewability’.
Maar wat is dat nu? Viewability?
Viewability is een meeteenheid voor de zichtbaarheid van een online advertentie.
Belangrijk, want dit cijfer geeft een zicht op de mate of waarschijnlijkheid dat een advertentiepositie zichtbaar is voor de bezoeker van een website.
Een banner wordt als ‘viewable’ gezien wanneer tenminste 50% van de pixels van de afbeelding ten minste 1 seconde zichtbaar waren voor de lezer. Voor grote online banners (bijvoorbeeld een TV-Leaderboard) bedraagt dit 30%.
Nu, op welk vlak heeft Mediahuis deze viewability verbeterd?
1. Lazy loading
Wanneer een advertentie traditioneel uitgeleverd wordt, wordt deze ingeladen wanneer de pagina geladen wordt door de bezoeker. Wanneer de bezoeker, voordat de advertentie is ingeladen scrolt op de pagina, wordt de advertentie dus wel uitgeleverd, wat als een impressie telt, maar de advertentie kon onmogelijk gezien worden door de bezoeker. Maw: een uitgeleverde impressie zonder viewability.
Lazy loading lost dit probleem op. Wanneer de pagina wordt ingeladen, worden sommige elementen van de pagina, in dit geval de advertenties pas geladen wanneer de bezoeker het relevante deel van de pagina bekijkt. Hierdoor daalt het aantal uitgeleverde impressies, maar stijgt de viewability. Dit zorgt ervoor dat de verkochte impressies veel waardevoller zijn voor onze adverteerders.
Een concreet voorbeeld: een bezoeker klikt door naar een artikel en scrolt meteen iets naar onderen.
2. Sticky Ad
Naast de invoer van lazy loading zetten we tevens in op Sticky Ads. Dit is redelijk vergelijkbaar aan lazy loading. Wanneer een advertentie een vaste plaats krijgt in de pagina, bestaat de kans dat de advertentie niet of slechts gedeeltelijk getoond wordt wanneer de bezoeker scrolt. Door een advertentie sticky in beeld te plaatsen, krijgt de advertentie een vaste plaats op het beeld, ongeacht van het scrolgedrag van de bezoeker. We kunnen dit toepassen op zowel het Half Page- als het Skyscraper-formaat aangezien deze zich buiten de content bevinden en bijgevolg niet scroll-afhankelijk zijn.
Hierdoor zal de advertentie op elk moment volledig zichtbaar zijn. Dit levert net zoals bij lazy loading een verhoogde viewability op en maakt de uitgeleverde impressies relevanter.
Contacteer ons op advertising@mediahuis.be!
Billie is de nieuwe 360° lifestyle propositie van Het Nieuwsblad, Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg: één platform, één cover en één smoel. Billie!
Straffe marketing. Het is iets dat ons allen aanbelangt. Wij bij Mediahuis Advertising kunnen dan ook niet anders dan sterke marketingcampagnes toejuichen: campagnes die relevant zijn voor onze lezers en surfers, die creatief zijn en écht een verschil maken. Campagnes die niet pushen, maar wel mentaal servicen en mensen doen verbinden.
Met ‘Koop lokaal’ wil Mediahuis de lokale handelaars een hart onder de riem steken. Aan de hand van verschillende regionale bijlages in onze kranten kregen trouwe partners en adverteerders de kans gratis te adverteren in hun regio.