Mobile advertising

oktober 15, 2019

Luistert u al naar onze Afrit 10 podcasts?

Nieuws wordt vandaag de dag via een verscheidenheid aan kanalen geconsumeerd. De consument wil eender waar en wanneer de actualiteit kunnen volgen. En dus ook in het week-end, op vakantie en onderweg.

Wist je dat?

  • Meer dan 8 op 10 Vlamingen een smartphone bezit?
  • 60% van de gespendeerde tijd online via smartphones komt?
  • Een millenial gemiddeld 47 keren per dag zijn smartphone raadpleegt?
  • 70% van de consumenten zich informeert via de smartphone vooraleer een aankoop te doen?

Wat maakt de smartphone uniek?

  • Onze nieuwsapps pieken tijdens het week-end.
    Toevallig ook het moment waarop consumenten hun centen spenderen en tijd hebben om jouw zaak te bezoeken
  • On-the-go.
    Is het op de trein, aan de koffie-automaat of op vakantie, de smartphone is er steeds bij. Net daar waar je weinig andere mogelijkheden hebt om je doelgroep te bereiken.
  • ​Het unieke profiel.
    Jongeren surfen maar al te graag op onze mobiele sites en zorgen voor een bijzonder complementair bereik (66,7%) aanvullend op de krant.

​Smartphone advertising maakt toch deel uit van jouw communicatieplan?

Is mobiel adverteren, onbekend terrein voor jou ? Hoog tijd dan om hier verandering in te brengen! Mobile advertising is krachtig, maar wordt nog sterker wanneer je als jouw zaak speciale formaten kan inzetten, waarbij de mobiele surfervaring centraal staat.

Heb je als merk geen idee hoe je toch kan connecteren met de mobiele surfer consument en op welke manier je hem met jouw campagne kan bereiken? Ons nieuwe formaat Parallax wordt als native advertentie aangepast aan het medium. Het formaat genereert :

  • een verhoogde interactie met de surfer
  • een hoge impact en interactie
  • en stimuleert om creatieve advertenties aan te leveren

Bekijk hieronder het interactieve voorbeeld van dit nieuw formaat.

Recent toegevoegde artikelen

Bekijken
Wij verdubbelen jouw ruimte! #kooplokaal

De Belgische magazinepers (DPG Media, Roularta, MagAdvertising & Mediahuis) ondersteunt Belgische adverteerders in deze moeilijke tijden door hen extra reclameruimte aan te bieden. Blijven bouwen aan je merk in deze huidige tijden is cruciaal. Een duwtje in de rug ook.

Bekijken
Mediahuis geeft 50 miljoen banners weg aan lokale handelaars.

Mediahuis geeft, samen met IPM, Pebble Media en Skynet, aan de lokale handelaars gratis banners weg op hun websites. Onder de naam “Samen Impact” worden lokale handelszaken, die door de coronacrisis hard getroffen zijn, ondersteund met marketing- en communicatiemiddelen. Want ook in tijden van crisis blijft het belangrijk om te communiceren met je klanten.

Bekijken
From Cold Case to Gold Case – Case films gefileerd

Door de Coronacrisis werd de hoogmis van de reclame, de Cannes Lions, uitgesteld naar oktober 2020. Dat betekent meer tijd voor die broodnodige case film. En toeval of niet, Peter Ampe schreef er een boek over.
Zijn insteek? Een goed idee voor een advertentie krijgt niet altijd de belangstelling die het verdient. Een belangrijke reden hiervoor is een case film die gewoon niet voldoet. Een case film die geen jury kan overtuigen. En een fantastisch idee dat een eenzame dood sterft zonder erkenning.
Peter Ampe, Chief Creative Officer bij Famous Grey, wil daarin verandering brengen en schreef zijn ervaringen, tips en visie neer in het boek ‘From cold case to gold case’.

Mediahuis Advertising ging op gesprek met Peter Ampe en Isabel Van den Broeck, Managing Director bij Creative Belgium.

(lees verder onder de foto)