Mobile advertising

oktober 15, 2019

Luistert u al naar onze Afrit 10 podcasts?

Nieuws wordt vandaag de dag via een verscheidenheid aan kanalen geconsumeerd. De consument wil eender waar en wanneer de actualiteit kunnen volgen. En dus ook in het week-end, op vakantie en onderweg.

Wist je dat?

  • Meer dan 8 op 10 Vlamingen een smartphone bezit?
  • 60% van de gespendeerde tijd online via smartphones komt?
  • Een millenial gemiddeld 47 keren per dag zijn smartphone raadpleegt?
  • 70% van de consumenten zich informeert via de smartphone vooraleer een aankoop te doen?

Wat maakt de smartphone uniek?

  • Onze nieuwsapps pieken tijdens het week-end.
    Toevallig ook het moment waarop consumenten hun centen spenderen en tijd hebben om jouw zaak te bezoeken
  • On-the-go.
    Is het op de trein, aan de koffie-automaat of op vakantie, de smartphone is er steeds bij. Net daar waar je weinig andere mogelijkheden hebt om je doelgroep te bereiken.
  • ​Het unieke profiel.
    Jongeren surfen maar al te graag op onze mobiele sites en zorgen voor een bijzonder complementair bereik (66,7%) aanvullend op de krant.

​Smartphone advertising maakt toch deel uit van jouw communicatieplan?

Is mobiel adverteren, onbekend terrein voor jou ? Hoog tijd dan om hier verandering in te brengen! Mobile advertising is krachtig, maar wordt nog sterker wanneer je als jouw zaak speciale formaten kan inzetten, waarbij de mobiele surfervaring centraal staat.

Heb je als merk geen idee hoe je toch kan connecteren met de mobiele surfer consument en op welke manier je hem met jouw campagne kan bereiken? Ons nieuwe formaat Parallax wordt als native advertentie aangepast aan het medium. Het formaat genereert :

  • een verhoogde interactie met de surfer
  • een hoge impact en interactie
  • en stimuleert om creatieve advertenties aan te leveren

Bekijk hieronder het interactieve voorbeeld van dit nieuw formaat.

https://vimeo.com/338217795

Recent toegevoegde artikelen

Bekijken
Mediahuis blijft grootste krantenuitgever van België.

Op 15 oktober 2020 publiceerde het CIM nieuwe bereikcijfers over de Belgische nieuwsmerken. Deze cijfers tonen aan dat in 2020 nog steeds 6,13 miljoen Belgen élke dag een nieuwsmerk consumeren, goed voor bijna 6 op 10 Belgen (12+).

Mediahuis blijft met De Standaard, Het Nieuwsblad, Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg de grootste krantenuitgever van België en rondt de kaap van 3 miljoen lezers (3.011.480 total brand). Hiermee bereikt Mediahuis iets meer dan de helft van de Vlamingen. De papieren krant en digitale weergave bereiken dagelijks meer dan 2 miljoen lezers.

Bekijken
De Standaard verhuist naar Brussel

De Standaard verhuist – nee, ís verhuisd. Ruim veertig jaar nadat de redactie van de Jacqmainlaan naar een industrieterrein in Groot-Bijgaarden is verkast, zijn ze terug. Van de rand naar het centrum, van de marge naar het brandpunt. ­Terug thuis.

Bekijken
KBC en Mediahuis Advertising informeren Vlaamse jongeren over leven, werken en geld

‘47% van de Vlaamse jongeren voelt zich onzeker over het regelen en optimaliseren van de eigen geldzaken.’

Dit is slechts een van de conclusies uit het Mijn Geld-onderzoek (*) dat Mediahuis bij de lezers van zijn nieuwsmerken uitvoerde. Om aan deze informatiebehoefte van jongeren te voldoen, ontwikkelde KBC reeds eerder het HOEDOEKDA-concept. Om het bereik van dit platform te vergroten en gezamenlijk inhoud aan te leveren, slaan KBC en Mediahuis Brand Studio de handen in elkaar. Ze willen daarmee het jongerenplatform Hoedoekda?! verder uitbouwen.