Native dossier

oktober 24, 2019

Luistert u al naar onze Afrit 10 podcasts?

Native advertising is hot. Eerder brachten we hierover een artikel dat je HIER kan lezen.  In het huidige artikel gaan we dieper in op het product ‘NATIVE DOSSIER’. Wat is dit, waarom is het interessant voor jou als regionale adverteerder én hoe blikt onze adverteerder Tim Torfs terug op zijn eerste native dossier bij Mediahuis?

Tim Torfs scoort met het native dossier. Ontdek hoe ook jouw zaak hiermee kan scoren!

Voedingsdeskundige Tim Torfs, besliste enige tijd geleden in te zetten op native advertising. In samenspraak met zijn media-adviseur bij Mediahuis, werd er voor het adverteerproduct ‘Native dossier’ gekozen.
(Klik hier en ontdek het native dossier van Tim Torfs)

Bij de bespreking van mijn mediaplan, adviseerde Koen mij voldoende focus te leggen op online aanwezigheid.  Hun nieuwe online product ‘native dossier’ sprak me enorm aan. Het gaf ons de kans onze kennis en expertise d.m.v. een redactie-artikel extra in de kijker te zetten. Daarnaast speel ik graag een voortrekkersrol. Ik ging dus met plezier mee in Koen zijn verhaal. Doordat het artikel geschreven wordt door een redacteur (nvdr Brand Studio), neemt het hele proces wel iets meer tijd in beslag dan wanneer je een kant-en-klare advertentie of tekst aanlevert. Het eindresultaat was echter bijzonder geslaagd. Ik kreeg enorm veel leads en ben meer dan tevreden over deze campagne.”

En waar lag the key to success volgens jou Tim?
“Dat we onze doelgroep op het juiste moment konden inlichten, met kwaliteitsvolle informatie die op dat moment voor hen belangrijk was. Dat is zeker 1 van de succesformules. Iedereen maakt immers goede voornemens voor het nieuwe jaar. Deze ook volhouden, dat is echter niet altijd even eenvoudig. Met onze aanjagers en het informatieve artikel speelden we daar op het juiste moment op in.”

Hoe zag de campagne eruit?

Een native dossier bestaat uit ‘aanjagers’ en een content pagina.  De aanjagers worden op de nieuwssites geplaatst en hebben als doel surfers als het ware te ‘triggeren’ en naar je content pagina te leiden. De inhoud van deze pagina is zo gebracht dat ze lijkt op een redactie-pagina. Zowel bij de aanjagers als bij de content pagina is er slechts een minieme verwijzing naar de adverteerder.

Native adverteren iets voor jou?

Net als Tim Torfs enthousiast geworden over het ‘native dossier’?Begrijpelijk! Native adverteren is immers een zeer doeltreffende manier om in contact te komen met je klant en je als vakexpert te profileren. Het vraagt echter ook een aparte aanpak én interpretatie van de campagneresultaten. Bekijk even deze checklist, heb je alles kunnen afvinken? Dan ben je helemaal klaar om met een native campagne te starten. Hier en daar nog wat twijfels of wil je jezelf toch graag prominenter in de kijker zetten? Dan is een publidossier waarschijnlijk meer voor jou geschikt.

Contacteer in beide gevallen je media-adviseur bij Mediahuis en bepaal samen welke campagne het meest geschikt is voor jouw boodschap.

Wat is native adverteren?

Eenvoudig gesteld kan je native adverteren verklaren als een advertentievorm waarbij je jouw boodschap of merk op een zo onopvallend mogelijke manier in the picture zet bij je doelgroep. Je gaat zonder het van de daken te roepen en zonder oogverblindende banners en advertenties te gebruiken de aandacht trekken. Inhoudelijk draait het om het informatieve, jouw expertise en kennisoverdracht. Je zet als het ware je beste beentje voor, maar zonder van de daken te roepen dat je de beste bent.  Een geloofwaardige omgeving van nieuwssites leent zich hier perfect toe. De mogelijkheid van het tonen van informatieve video’s, plaatjes en vele doorklikmogelijkheden, met daarbij het doelgericht kunnen bereiken van je (potentiële) klanten is een ideale combinatie voor een online native campagne.

Recent toegevoegde artikelen

Bekijken
Mediahuis blijft grootste krantenuitgever van België.

Op 15 oktober 2020 publiceerde het CIM nieuwe bereikcijfers over de Belgische nieuwsmerken. Deze cijfers tonen aan dat in 2020 nog steeds 6,13 miljoen Belgen élke dag een nieuwsmerk consumeren, goed voor bijna 6 op 10 Belgen (12+).

Mediahuis blijft met De Standaard, Het Nieuwsblad, Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg de grootste krantenuitgever van België en rondt de kaap van 3 miljoen lezers (3.011.480 total brand). Hiermee bereikt Mediahuis iets meer dan de helft van de Vlamingen. De papieren krant en digitale weergave bereiken dagelijks meer dan 2 miljoen lezers.

Bekijken
De Standaard verhuist naar Brussel

De Standaard verhuist – nee, ís verhuisd. Ruim veertig jaar nadat de redactie van de Jacqmainlaan naar een industrieterrein in Groot-Bijgaarden is verkast, zijn ze terug. Van de rand naar het centrum, van de marge naar het brandpunt. ­Terug thuis.

Bekijken
KBC en Mediahuis Advertising informeren Vlaamse jongeren over leven, werken en geld

‘47% van de Vlaamse jongeren voelt zich onzeker over het regelen en optimaliseren van de eigen geldzaken.’

Dit is slechts een van de conclusies uit het Mijn Geld-onderzoek (*) dat Mediahuis bij de lezers van zijn nieuwsmerken uitvoerde. Om aan deze informatiebehoefte van jongeren te voldoen, ontwikkelde KBC reeds eerder het HOEDOEKDA-concept. Om het bereik van dit platform te vergroten en gezamenlijk inhoud aan te leveren, slaan KBC en Mediahuis Brand Studio de handen in elkaar. Ze willen daarmee het jongerenplatform Hoedoekda?! verder uitbouwen.