Publidossier

oktober 24, 2019

Luistert u al naar onze Afrit 10 podcasts?

Nog niet zolang geleden werd content marketing gezien als een extra in het communicatieplan of als een voorrecht voor bedrijven met grote marketingbudgetten. Ondertussen is het uitgegroeid tot een must-have in elk mediaplan.  Voor jou als lokale handelaar ontwikkelden we bij Mediahuis 2 content producten op jouw maat, nl. het publidossier en het native dossier

Bij een traditionele advertentie staat jouw commerciële boodschap centraal, dat is echter niet de bedoeling bij branded content. Wel creëer je als adverteerder relevante informatie voor jouw doelpubliek. Jouw (potentiële) klanten gaan zelf op zoek naar die informatie en jij reikt hen die content op het juiste moment aan. De Mediahuis nieuwssites zijn dan weer een ijzersterke omgeving om die content tot bij jouw doelpubliek te brengen.

Vertel jouw unieke verhaal in een ‘Publidossier’

Er zijn verschillende manieren om via branded content bij je doelpubliek top of mind te geraken. Het nieuwe ‘publidossier’ is hier één mogelijkheid van. Het is een uiterst geschikte manier om op een informatieve wijze jouw boodschap via onze nieuwssites bij je doelpubliek te krijgen.

We verwerken jouw eigen unieke verhaal of boodschap in een sterk geschreven artikel, dat vervolgens een eigen landingspagina op één van onze nieuwssites krijgt. Een take-over advertentie zorgt dan weer voor de visuele herkenbaarheid van jouw merk. Een uitgewerkt traffic plan met o.m. aanjagers op de nieuwssites en in onze nieuwsbrieven zorgen ervoor dat jouw boodschap onder de aandacht komt van onze surfers en d.m.v. targeting aansluit bij hun interesses.

Wat houdt een publidossier precies in?

  • een dedictated landingspagina op onze nieuwssites gedurende de hele campagneperiode
  • sterke visuele herkenbaarheid van jouw merk op de landingspagina d.m.v. een take-over
  • een sterk geschreven artikel door een professionele copywriter dat inspeelt op de behoeften van onze lezers. Klik hier voor een voorbeeld.
  • een voor jou op maat uitgewerkt traffic plan dat ervoor zorgt dat je landingspagina gelezen wordt door een voldoende groot en relevant doelpubliek

Je doelgroep bereiken d.m.v. een publidossier heeft verschillende voordelen:

  • Wordt gezien als een vakexpert
    Geef je interessante informatie over jouw vakgebied, met waardevolle tips of sterke content gebaseerd op jouw diensten of producten? Dan zal je snel gezien worden als een vakexpert.
  • Zorg voor een vertrouwensboost
    De content gebracht in de kwaliteitsvolle omgeving van onze nieuwssites, zorgt voor een extra vertrouwenboost in jouw merk of product.
  • Content is niet vluchtig. Gebruik en deel hem.
    Daarenboven raden we aan de info uit het publidossier volop te delen met je achterban. Dit kan via je eigen social media of door te integreren in je newsletters, website en andere communicatie.
  • Verhoog je gunfactor
    Door de content op een informatieve en entertainende manier te brengen, verhoog je jouw gunfactor en versterk je de band met je doelpubliek.

 

Publidossier iets voor jou?
Wil jij je doelgroep ook op een informatieve manier bereiken en hen met een sterk artikel informeren en daarboven je merk in de kijker plaatsen? Dan is ons publidossier iets voor jou. Neem contact op met je accountmanager voor een voorstel en advies op maat.

Recent toegevoegde artikelen

Bekijken
Wij verdubbelen jouw ruimte! #kooplokaal

De Belgische magazinepers (DPG Media, Roularta, MagAdvertising & Mediahuis) ondersteunt Belgische adverteerders in deze moeilijke tijden door hen extra reclameruimte aan te bieden. Blijven bouwen aan je merk in deze huidige tijden is cruciaal. Een duwtje in de rug ook.

Bekijken
Mediahuis geeft 50 miljoen banners weg aan lokale handelaars.

Mediahuis geeft, samen met IPM, Pebble Media en Skynet, aan de lokale handelaars gratis banners weg op hun websites. Onder de naam “Samen Impact” worden lokale handelszaken, die door de coronacrisis hard getroffen zijn, ondersteund met marketing- en communicatiemiddelen. Want ook in tijden van crisis blijft het belangrijk om te communiceren met je klanten.

Bekijken
From Cold Case to Gold Case – Case films gefileerd

Door de Coronacrisis werd de hoogmis van de reclame, de Cannes Lions, uitgesteld naar oktober 2020. Dat betekent meer tijd voor die broodnodige case film. En toeval of niet, Peter Ampe schreef er een boek over.
Zijn insteek? Een goed idee voor een advertentie krijgt niet altijd de belangstelling die het verdient. Een belangrijke reden hiervoor is een case film die gewoon niet voldoet. Een case film die geen jury kan overtuigen. En een fantastisch idee dat een eenzame dood sterft zonder erkenning.
Peter Ampe, Chief Creative Officer bij Famous Grey, wil daarin verandering brengen en schreef zijn ervaringen, tips en visie neer in het boek ‘From cold case to gold case’.

Mediahuis Advertising ging op gesprek met Peter Ampe en Isabel Van den Broeck, Managing Director bij Creative Belgium.

(lees verder onder de foto)