Waarom een communicatieplan zonder re-targeting geen goed idee is.

oktober 15, 2019

Luistert u al naar onze Afrit 10 podcasts?

Nieuws wordt vandaag de dag via een verscheidenheid aan kanalen geconsumeerd. De consument wil eender waar en wanneer de actualiteit kunnen volgen. En dus ook in het week-end, op vakantie en onderweg.

Wat is re-targeting?

Het is een vorm van targeting waarbij potentiële klanten advertenties te zien krijgen op basis van hun surfgedrag. De surfer krijgt op andere websites banners te zien van de adverteerder nadat hij diens website heeft bezocht en verlaten.

Een voorbeeld: je bezoekt op een willekeurige dag online de website van een keukenzaak. Vervolgens zie je in de loop van die week op tal van andere websites opnieuw die zaak verschijnen.

Met re-targeting kun je dus surfers bereiken die je website hebben bezocht en hen vervolgens boodschappen op maat laten zien terwijl ze surfen op het internet. Re-targeting is dus een ideale keuze om top of mind te blijven bij mensen die interactie hebben getoond met jouw zaak.

Hoe werkt re-targeting in de praktijk?

Afhankelijk van een bezochte website worden gegevens omtrent je bezoekgedrag opgeslagen via een cookie. Op basis van deze cookie kan op andere websites beschikbare advertentieruimte gevuld worden met gepersonaliseerde advertenties van website X. Afhankelijk van de voorkeur van onze surfers bereiken we de ene consument bijvoorbeeld op www.nieuwsblad.be en een andere surfer op www.standaard.be.

Enkele cijfers over re-targeting:

  1. 30% van de consumenten reageren positief of zelfs zeer positief op re-targeted advertenties. Terwijl slechts 11% dit minder wenselijk vindt;
  2. 68% van de marketingbureaus en 49% van de merken voorzien een specifiek budget voor advertenties o.b.v. re-targeting;
  3. 91% van de marketeers die dit hebben gebruikt, geven aan dat re-targeting hetzelfde of beter scoort dan SEA, e-mailings of andere display-advertenties.
  4. Vergeleken met andere strategieën zorgt re-targeting voor de hoogste stijging bij zoekopdrachten in Google op merknaam met 1,046 %
  5. Websitebezoekers die “re-targeted” zijn, hebben een hogere kans om te converteren.

Wat zijn de mogelijkheden voor adverteerders bij Mediahuis?

Je wil surfers die jouw site bezocht hebben bereiken via de Mediahuis-sites? Perfect mogelijk via het “always on (re)targeting package”. Mediahuis geeft een pixel door die adverteerder dan plaatst in de back-end van zijn/haar website.

Voorwaarde:

Indien het verkeer op jouw website niet groot genoeg is om op jaarbasis 1 miljoen impressies uit te leveren zal Mediahuis zelf aangeven welke segmenten goed lijken te passen bij jouw doelgroep. Deel van de vertoningen zal dan overgezet worden naar deze doelgroepen.

Waarom mag dit niet ontbreken in jouw communicatieplan?

  • Je investeert veel energie en middelen om jouw zaak te promoten. Surfers die een zekere interactie hebben gehad met je zaak, moet je dan toch absoluut vasthouden en finaal overtuigen?
  • Om de hoogste impact te realiseren tonen we verschillende advertentieformaten tegelijkertijd, zodat de surfer niet naast jouw boodschap kan kijken
  • Jouw zaak/merk wordt enkel getoond op posities bovenaan onze kwalitatieve nieuwssites (standaard.be, nieuwsblad.be, gva.be en hbvl.be)
  • Je krijgt meer inzicht in het surfgedrag van je doelgroep. Mediahuis bezorgt jou een rapport met inzichten over jouw doelgroep na afloop van de campagne.
  • Meer efficiënte en gerichte inzet van je budgetten

 

Geïnteresseerd in de mogelijkheden van re-targeting bij Mediahuis? Neem dan contact op met jouw accountmanager.

Recent toegevoegde artikelen

Bekijken
Beter meten = meer weten

Je merkt dat het aantal bezoekers op je website flink gestegen is. Mooi! Maar ook niet meer dan logisch denk je bij jezelf, je hebt immers geïnvesteerd in online marketing. Zo startte je met een wekelijkse e-nieuwsbrief, stelde je een strak social mediaplan op en koos je er voor om online aanwezig te zijn op nieuwssites met een creatieve display advertentie.

Bekijken
Mobile advertising

Nieuws wordt vandaag de dag via een verscheidenheid aan kanalen geconsumeerd. De consument wil eender waar en wanneer de actualiteit kunnen volgen. En dus ook in het week-end, op vakantie en onderweg.

Bekijken
Publidossier

Nog niet zolang geleden werd content marketing gezien als een extra in het communicatieplan of als een voorrecht voor bedrijven met grote marketingbudgetten. Ondertussen is het uitgegroeid tot een must-have in elk mediaplan.  Voor jou als lokale handelaar ontwikkelden we bij Mediahuis 2 content producten op jouw maat, nl. het publidossier en het native dossier