Heb je nog vragen over doelgericht adverteren of wil je graag het advies van één van onze accountmanagers? Je vindt hun contactgegevens hier.
Luistert u al naar onze Afrit 10 podcasts?
Wist je dat je ook als lokale handelaar heel efficiënt kan adverteren? Bij Mediahuis hebben we heel doelgerichte oplossingen die de effectiviteit van jouw campagne de hoogte injagen. We delen in dit artikel graag onze inzichten over hoe je jouw doelgroep kan bereiken, op het juiste moment met een effectieve boodschap.
Je advertenties enkel tonen aan surfers waarvoor ze op dat moment nuttig en relevant zijn, zorgt ervoor dat je boodschap sneller opgemerkt wordt. Door de hogere relevantie voor de surfer krijgt je boodschap ongetwijfeld een hogere impact.
In de digitale wereld wordt er heel wat data verzameld, het mag dan ook niet verbazen dat targeted advertising vaak bij online adverteren wordt toegepast. De data hiervoor wordt door ‘cookies’ verzameld. Jouw eventuele voorkeuren, interesses en instellingen worden onthouden en vormen jouw digitale paspoort. Zo laat iedereen actief op het web, een digitale voetafdruk achter.
Met 21 miljoen unieke browsers per maand én een aangemeld bereik van 3,4 miljoen gebruikers, beschikt Mediahuis over een schat aan informatie. Deze informatie is van onschatbare waarde voor jou om efficiënt te adverteren.
Wie wil je bereiken met je online campagne? Als je ons daar een antwoord op kan geven, bezorgen wij jou de juiste surfers. Weet je geen antwoord op deze vraag, dan hebben we de tools en de kennis beschikbaar om jou hierin te adviseren.
Op basis van de verzamelde data (lees meer hier) delen we onze surfers op in verschillende groepen. Elk segment vertegenwoordigt een duidelijk afgelijnde doelgroep, met specifieke eigenschappen. Wil je met je campagne de interieurliefhebber bereiken? Iemand die recent verhuisd is? Of liever de fashionista of een beauty queen? Er zijn enorm veel mogelijkheden om doelgericht te adverteren, te uitgebreid om alles op te lijsten. Toch laten we jou al even proeven:
Leeftijd, geslacht en regio zijn onderling combineerbaar, zodat je een zeer gedetailleerd doelpubliek kan samenstellen. Zo kan een modezaak communiceren naar alle jonge vrouwen uit Antwerpen dat de nieuwe collectie binnen is.
Welke pagina’s leest de surfer en welk gedrag vertoont hij? Dankzij hun trouwe surfgedrag kunnen we een betrouwbaar beeld vormen en interesses afleiden.
Zo kan er vb. een surfer zijn die nieuwe autorecensies leest, zoekertjes van tweedehands auto’s bekijkt en autonieuws volgt. Deze persoon wil je toch graag bereiken als je autoverzekeringen aanbiedt?
Voorbeelden van onze interesse doelgroepen vind je hier
Wist je al dat je haarfijn kan bepalen wanneer je boodschap precies wordt getoond?
Een zondagsopening kondig je bv. aan … op zondag, enkel van 7.00u tot 16.00u en waarom niet enkel zichtbaar op smartphones?
Of je kan jouw lunchmenu elke middag promoten tussen 11.00u en 13.00u? Ideaal om de hongerigen te laten klikken op jouw verfijnde lunch.
Ook ons Belgisch grillige weer schept mogelijkheden om gericht te adverteren. Zo is een campagne voor vochtbestrijding heel wat effectiever in periode van hevige regenval. Of de promotie van zonneweringen genereert meer impact in periodes met felle zon. Of wie droomt er nu niet van een carport wanneer je staat te krabben aan de voorruit van je wagen met verkleumde handen?
Je campagne op het juiste moment tonen, wanneer je klant open staat voor jouw boodschap?
Bezoekers van jouw website
Je wil surfers die jouw site bezocht hebben bereiken via de Mediahuis-sites? Ook dat is perfect mogelijk via retargeting. Dit is dan ook een uitstekende manier om bezoekers die jouw zaak reeds kennen te activeren. Zo houd je zeker en vast jouw zaak top of mind bij jouw doelgroep.
Je hebt nauwkeurig je doelgroep bepaald en wanneer je deze wil bereiken. Super, maar daar houdt het niet per sé op. Zorg dat je boodschap matcht met je doelgroep. Spreek hen aan met het juiste beeld en de juiste boodschap. Speel in op hun emoties en interesses.
Een concreet voorbeeld uit het buitenland:
Deze adverteerder (verhuur, verkoop en leasing van 4×4 wagens) maakt in zijn advertentie een duidelijk onderscheid. De advertentie die zich richt naar de vrouwelijke doelgroep is gebaseerd op de emoties, ervaringen en de beleving van de wagen. Iets waar vrouwen zeer ontvankelijk voor zijn. In de communicatie naar de mannelijke doelgroep draait het duidelijk om de wagens zelf.
Of een restaurant kan de gezonde lunch promoten bij “health fanatics” en een gratis gin-tonic aanbod lanceren bij “drink lovers.”
Heb je nog vragen over doelgericht adverteren of wil je graag het advies van één van onze accountmanagers? Je vindt hun contactgegevens hier.
Billie is de nieuwe 360° lifestyle propositie van Het Nieuwsblad, Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg: één platform, één cover en één smoel. Billie!
Straffe marketing. Het is iets dat ons allen aanbelangt. Wij bij Mediahuis Advertising kunnen dan ook niet anders dan sterke marketingcampagnes toejuichen: campagnes die relevant zijn voor onze lezers en surfers, die creatief zijn en écht een verschil maken. Campagnes die niet pushen, maar wel mentaal servicen en mensen doen verbinden.
Met ‘Koop lokaal’ wil Mediahuis de lokale handelaars een hart onder de riem steken. Aan de hand van verschillende regionale bijlages in onze kranten kregen trouwe partners en adverteerders de kans gratis te adverteren in hun regio.