Waarom Billie the place to B is voor jouw campagne?
Billie is de nieuwe 360° lifestyle propositie van Het Nieuwsblad, Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg: één platform, één cover en één smoel. Billie!
Luistert u al naar onze Afrit 10 podcasts?
Zo’n vier weken geleden kondigde onze federale regering de eerste maatregelen aan om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. De wereld stond – en staat nog steeds – op zijn kop. Maar na enkele weken valt het ook op hoe sommige merken zo’n crisis als opportuniteit benaderen. Ze hebben ingespeeld op de tijdsgeest, de context en de omgeving om te communiceren of om zich maatschappelijk te engageren. En wat zien we? Sterke merkverhalen!
Mediahuis Advertising sprak in één van de lunch & learn webinars met Hans De Loore en Dirk Vandekerckhove over native advertising en wanneer native pas écht goede storytelling wordt. Hans is head of MH Brand Studio, de native content cel van Mediahuis Advertising, en is een expert in content marketing. Dirk Vandekerckhove is content strateeg bij MH Brand Studio, en pioniert al sinds 2006 met content marketing als communicatiemiddel voor bedrijven.
Native advertising is een verhalende vorm van advertising die zo weinig mogelijk frictie biedt bij mediaconsumptie en zo dicht mogelijk aansluit bij het DNA van de lezer en de titel. Een sterke native campagne bestaat uit vier dimensies: goede content, een goed design, interactiviteit en bereik. Zorg ervoor dat deze elementen allemaal én in balans aanwezig zijn. Een native campagne met veel bereik maar weinig relevante storytelling creëert geen impact. Of een sterk verhaal zonder kwalitatief bereik gaat helemaal in het niets verloren.
Hoe geef je jouw merkverhaal dan best vorm? Hieronder geven we enkele tips mee:
We kennen allemaal de gangbare marketing funnel: de klant heeft een bepaalde behoefte en gaat op zoek naar informatie (awareness), de klant leert je product kennen en begint er belangstelling in te tonen (conversion) en tot slot zal de klant je product aankopen (close). Native advertising situeert zich on top of the funnel (TOFU) of met andere woorden in de awareness fase. Waarom? Omdat native advertising een ideale manier is om vanuit een bepaalde situatie of context probleemoplossende content aan een lezer te bieden. Dat is content waar de lezer zich in terugvindt, die vertrouwd aanvoelt en een antwoord heeft op de dingen waar hij zich mee bezig houdt. Dat schept vertrouwen en duwt de lezer verder in de funnel, om zo te converteren van prospect naar lead.
Billie is de nieuwe 360° lifestyle propositie van Het Nieuwsblad, Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg: één platform, één cover en één smoel. Billie!
Straffe marketing. Het is iets dat ons allen aanbelangt. Wij bij Mediahuis Advertising kunnen dan ook niet anders dan sterke marketingcampagnes toejuichen: campagnes die relevant zijn voor onze lezers en surfers, die creatief zijn en écht een verschil maken. Campagnes die niet pushen, maar wel mentaal servicen en mensen doen verbinden.
Met ‘Koop lokaal’ wil Mediahuis de lokale handelaars een hart onder de riem steken. Aan de hand van verschillende regionale bijlages in onze kranten kregen trouwe partners en adverteerders de kans gratis te adverteren in hun regio.