Webinar | Wat na Corona?

Luistert u al naar onze Afrit 10 podcasts?

We zitten ondertussen al enkele weken in ‘ons kot’, al zien we de kier richting buitenwereld elke dag groter worden.
Wat staat er ons te wachten in deze nieuwe wereld? En hoe gaan we hiermee om op het gebied van marketing en communicatie?

Om jou hierop een antwoord te kunnen geven, organiseerde Mediahuis Advertising op vrijdag 15 mei een boeiend webinar met Herman Konings (Trendwatcher – Pocket Marketing/nXt), Gino Baeck (CEO Group M) en Harry Demey (CEO LDV United). We zijn namelijk erg benieuwd hoe het menselijk gedrag zal veranderen in tijden van wegvallende restricties, wat de manieren zijn voor reclamebureaus om die wijzigende trends voor hun klanten concreet te maken en op welke manier merken de komende periode media kunnen inzetten.

Deel 1: Herman Konings – Wetenschapspsycholoog en beheerder van trend- en toekomstonderzoeksbureau Pocket Marketing/nXt.

Dat het menselijk gedrag (beslissingsgedrag in de breedte, en lifestyle in de diepte) in tijden van wegvallende restricties en blijvende smetvrees zal wijzigen, staat buiten kijf. Heel wat gewoonten, intenties, attitudes en waardesystemen zullen op korte termijn anders worden ingevuld, maar of het allemaal ook volhoudende blijvers zullen zijn, is nog maar de vraag.

Deel 2: Gino Baeck – CEO GroupM

Gino duidt de Corona-impact gezien door de bril van een mediabureau aan de hand van enkele interessante onderzoeken en cijfers. Volgens hem kan positivisme ons redden. Gino geeft ons meer inzicht in hoe merken de komende maanden kunnen omgaan met media. Want niet alles is kommer en kwel. Opportuniteiten genoeg.

Deel 3: Harry Demey – CEO LDV United

Het is niet meer wat het geweest is en het zal nooit meer worden wat het was”, met die quote uit een Antwerpse chanson kijkt Harry naar de toekomst.
In zijn presentatie heeft hij het over hoe reclamebureaus volgens hem met die gewijzigde trends kunnen omgaan en en hoe ze dit concreet maken voor hun klanten. Zijn motto? Never waste a good crisis!

Herbekijk de volledige opname van het webinar hieronder:

Heb je graag advies over een op maat gemaakt communicatieplan?

Recent toegevoegde artikelen

Bekijken
Mediahuis Advertising introduceert AdStudio, een one-stop-shop voor online campagnes.
Mediahuis Advertising introduceert AdStudio, een salestool en one-stop-shop voor het plaatsen van campagnes op de nieuwssites van Mediahuis in combinatie met Facebook, Instagram en Google Search.

 

De regie wil hiermee voornamelijk de markt van de kleinere KMO’s en handelaars servicen, voor wie het opzetten van digitale campagnes vaak nog als complex ervaren wordt. Tegelijkertijd verstevigt Mediahuis Advertising op die manier haar digitale positie in de Belgische advertentiemarkt.Voor de ontwikkeling van de tool werd beroep gedaan op Nexta, een Deense softwarepartij die reeds verschillende Europese uitgevers en classifieds websites in hun digitale transformatie heeft geholpen.

Bekijken
Het wordt een warme zomer bij Mediahuis Advertising!

De zomer van 2020 wordt er één om nooit te vergeten: onze vakantieplannen zijn stevig door mekaar geschud en het coronavirus besliste dat we op een andere manier op vakantie zullen gaan. Maar dat hoeft niet slecht te zijn, want wij bij Mediahuis Advertising garanderen een warme zomer met het nieuwe inspiratieplatform BLIJF.