Inspiratie

Luistert u al naar onze Afrit 10 podcasts?

Bekijken
Mediahuis Advertising sleept twee Europese Digiday Marketing Awards in de wacht

MH Brand Studio & MH Data Studio maken internationaal indruk

Op 3 december 2020 kreeg Mediahuis Advertising tijdens de livestream waarin de Europese Digiday Marketing & Advertising Awards uitgereikt werden, te horen dat ze maar liefst 2 awards ontvangt, op een totaal van 4 inzendingen. Zowel MH Brand Studio als MH Data Studio tonen daarmee aan hoe snel ze zich als relatief jonge advertentie-studio’s op de internationale kaart kunnen zetten.

Bekijken
Mediahuis lanceert vernieuwd businessplatform made-in.be
Mediahuis lanceert vernieuwd businessplatform made-in.be

Made in, dat actief is in 7 Vlaamse regio’s en dagelijks regionale economische berichtgeving brengt, groeide in 10 jaar tijd uit tot de grootste b2b-community van Vlaanderen met 785.000 bezoekers per maand. Om deze bezoekers een optimale online nieuwsbeleving te bezorgen, lanceert moederbedrijf Mediahuis nu made-in.be. Digitaal agentschap Intracto mocht de visie van Made in vertalen naar een future-proof platform dat volledig op maat van de ondernemer is.

Bekijken
Mediahuis blijft grootste krantenuitgever van België.

Op 15 oktober 2020 publiceerde het CIM nieuwe bereikcijfers over de Belgische nieuwsmerken. Deze cijfers tonen aan dat in 2020 nog steeds 6,13 miljoen Belgen élke dag een nieuwsmerk consumeren, goed voor bijna 6 op 10 Belgen (12+).

Mediahuis blijft met De Standaard, Het Nieuwsblad, Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg de grootste krantenuitgever van België en rondt de kaap van 3 miljoen lezers (3.011.480 total brand). Hiermee bereikt Mediahuis iets meer dan de helft van de Vlamingen. De papieren krant en digitale weergave bereiken dagelijks meer dan 2 miljoen lezers.

Bekijken
De Standaard verhuist naar Brussel

De Standaard verhuist – nee, ís verhuisd. Ruim veertig jaar nadat de redactie van de Jacqmainlaan naar een industrieterrein in Groot-Bijgaarden is verkast, zijn ze terug. Van de rand naar het centrum, van de marge naar het brandpunt. ­Terug thuis.

Bekijken
KBC en Mediahuis Advertising informeren Vlaamse jongeren over leven, werken en geld

‘47% van de Vlaamse jongeren voelt zich onzeker over het regelen en optimaliseren van de eigen geldzaken.’

Dit is slechts een van de conclusies uit het Mijn Geld-onderzoek (*) dat Mediahuis bij de lezers van zijn nieuwsmerken uitvoerde. Om aan deze informatiebehoefte van jongeren te voldoen, ontwikkelde KBC reeds eerder het HOEDOEKDA-concept. Om het bereik van dit platform te vergroten en gezamenlijk inhoud aan te leveren, slaan KBC en Mediahuis Brand Studio de handen in elkaar. Ze willen daarmee het jongerenplatform Hoedoekda?! verder uitbouwen.