Inspiratie

Luistert u al naar onze Afrit 10 podcasts?

Bekijken
Datagedreven adverteren. Hoe gaat dat in zijn werk?

Vorige week spraken we met Hans De Loore en Dirk Vandekerckhove van MH Brand Studio over hoe je native advertising in onzekere tijden inzet. En wat blijkt? Storytelling is enkel sterk mits een goede tone of voice, straffe content, een goed design, interactiviteit en…bereik!

Maar hoe bepaal je als merk dat bereik? Wie behoort eigenlijk tot de doelgroep van jouw campagne en hoe kan je die segmenten zo efficiënt mogelijk bouwen?

Bekijken
Wat is native advertising en hoe optimaal in te zetten in tijden van crisis?

Zo’n vier weken geleden kondigde onze federale regering de eerste maatregelen aan om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. De wereld stond – en staat nog steeds – op zijn kop. Maar na enkele weken valt het ook op hoe sommige merken zo’n crisis als opportuniteit benaderen. Ze hebben ingespeeld op de tijdsgeest, de context en de omgeving om te communiceren of om zich maatschappelijk te engageren. En wat zien we? Sterke merkverhalen!

Bekijken
Mediahuis verbetert viewability van formaten

Mediahuis Advertising blijft inzetten op een optimale gebruikservaring van advertenties voor zowel de adverteerder als de bezoeker. In dat licht voerden we de laatste maanden enkele ingrepen door die een sterk positief effect op de viewability van alle formaten tot resultaat hadden. Lees je even mee?

Bekijken
Wij verdubbelen jouw ruimte! #kooplokaal

De Belgische magazinepers (DPG Media, Roularta, MagAdvertising & Mediahuis) ondersteunt Belgische adverteerders in deze moeilijke tijden door hen extra reclameruimte aan te bieden. Blijven bouwen aan je merk in deze huidige tijden is cruciaal. Een duwtje in de rug ook.

Bekijken
Mediahuis België nu ook gecertificeerd met het Digital Ad Trust label

Na een uitvoerige en geslaagde audit worden de websites van Het Nieuwsblad, De Standaard, Het Belang van Limburg en de Gazet van Antwerpen officieel gecertificeerd met het Digital Ad Trust label. Hiermee wil Mediahuis als regie het vertrouwen van de consument en tussen de verschillende spelers op de advertentiemarkt verder versterken.
Sinds de start van het label, 6 maanden geleden, zijn nu 10 belangrijke nieuwssites gelabeld. De audits voor een tiental anderen loopt.

Bekijken
Premium advertentiecontext: belangrijker dan je denkt

Ooit gehoord van het ‘halo-effect’?
Het halo-effect is het verschijnsel waarbij de aanwezigheid van een bepaalde kwaliteit, bij de waarnemer de suggestie geeft dat andere kwaliteiten ook aanwezig zijn. En wat blijkt? Dit geldt niet alleen voor mensen maar ook voor advertenties! Mediahuis ging op onderzoek met de collega’s van DPG Media.

Bekijken
Video rules the internet

Het lijdt geen twijfel dat video anno 2020 heer en meester van het web is geworden. Of je jouw webbrowser nu opent via je laptop of smartphone, de kans dat er ergens een video opduikt is zeer groot. In 2021 zou zelfs 82% van het internetverkeer via video gaan. (1)!