Zoeken:

Randstad heeft voor de 22ste keer de Employer Brand of the Year awards uitgereikt. Mediahuis behaalde een welverdiende derde plaats. De jaarlijkse studie van Randstad onderzoekt de kwaliteit van de employer brands van de grootste Belgische bedrijven. Ook dit jaar verzamelde Randstad, in samenwerking met Kantar, de mening van 12.685 respondenten (studenten, werknemers, werkzoekenden, huismannen en -vrouwen, …) tussen 18 en 65 jaar.

Een sterk werkgeversmerk trekt gemakkelijker potentiële werknemers aan en kan ze ook langer behouden. Een sterke employer brand heeft bovendien een positieve invloed op de betrokkenheid van de werknemers. Uit het Randstadonderzoek blijkt dat de belangrijkste criteria die de keuze voor een werkgever bepalen, loon en voordelen, werksfeer, werkzekerheid en balans werk-privé zijn. De mediasector is de op twee na meest aantrekkelijke sector, na de farmaceutica en de luchtvaart.

Mediahuis staat ondertussen al meerdere jaren in de top 10 van meest aantrekkelijke Belgische werkgevers. In 2020 behaalden we de tweede plaats. In 2021 eindigden we op plaats negen om vervolgens in 2022 opnieuw in de top drie te belanden.